Hej,

Nu ska jag besvära med ytterligare en fråga om avstånd som säkert har dykt upp ett otal ggr..... :)

Vår 9,9999kvm friggebod som vi har tänkt att bygga kommer att stå 4,5 m från grannens tomtgräns och det är ju OK enligt reglementet.
Baksidan av boden kommer att gränsa mot trottoaren som jag tror är allmän (fast det är ju vi som sköter den, sopar grus på våren m m). Vår tomt slutar med en 0,6 m hög stödmur mot denna trottoar. Är det OK att placera boden på 0,5 m avstånd från trottoaren (stödmuren) ??

Jag har inte vågat ringa kommunen om detta för då kanske jag väcker en sovande ........
 
Ställ boden löst på några betongblock, då går den att flytta på... 8) mvh i
 
Jag tog mod till mig och ringde mijö & stadsbyggnad.

Det är OK att placera närmare än 4,5 m mot allmän väg eller trottoar så länge det inte påverkar trafiksäkerheten eller framkomligheten. Det enda jag behöver göra är markera boden på situationsplanen och skicka in till kommunen för arkivering.......

 
Jippie ;D ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.