hej!
Undrar om det finns någon rekommendation / krav på avståndet mellan underblecket och fodret som sitter under blecket (utomhusfönster)
Ska blecket ”vila” på överkanten på underfodret? Ska det vara en glipa mellan ?
Vill helst bygg rätt och vill inte ha in fukt pga felaktigt byggt
 
Japp, underblecket vilar mot undre foderbrädas överkant.
 
Jag har 20 mm uppvik på kanterna och 10mm upp till salningen så den inte kan suga upp en massa vatten från underblecket.
 
F fixarpelle skrev:
Jag har 20 mm uppvik på kanterna och 10mm upp till salningen så den inte kan suga upp en massa vatten från underblecket.

Men då menar du vänster/ högerkanterna på blecket? Jag tänkte främst på underblecket och fodret under- dvs hur tight de ska sitta

Dvs lite så som Gabbe1 svarade
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.