Svar:
2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt

Motivering:
Med tre barn mellan 3-6 år innebär det att det kommer smuts överallt. Under soffan, på golvet, under gardiner och på de allra mest konstiga ställen du kan tänka dig. När min dotter på 3 år dessutom är fruktansvärt rädd för att "dammråttorna" skall bita henne så behöver vi all underlättande som går att få. När jag dessutom jobbar mycket så skulle det vara guld värt för min underbara flickvän som sköter den mesta städningen

Svar: 2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt
Motivering:
Trots sin ringa form
äger den potential som är enorm
Inte för att jag vill vara petig,
men när dammet far och flyger,
vill jag vara lat och ta
fram min Philips robot serverat på ett fat .
Den ska städa min skit vareviga dag
Utan minimilön eller RUT-avdrag

Svar: 2
Motivering: usch städa, hinner ju aldrig innan det är för sent, och så får man städa hela söndagen istället. Det är antingen detta eller städhjälp! Så vore ju trevligt att prova det ena innan man ger efter och anlitar någon istället.

Svar:
2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt.

Motivering:

När jag slappar i soffan framför bästa sportprogrammet,
så vill jag under tiden få undan allt dammet.
Jag tänkte först på frugan,
men ännu bättre hade varit den här robotdammsugarn.

svar 2

Med en höggravid fru och en 2 åring hemma finns det ingen tid för städning. Jag leker hellre med dottern utomhus än städar huset. Med denna robot kan jag få det rent och få tid med min dotter!

Svaret är såklart att den är så tunn så att den tar sig in stort sett överallt, också under låga möbler. Det behövs verkligen hos oss, äntligen någon som dammsuger under soffan! :)

Vi skulle gärna vilja att denna lilla fina robot flyttade hem hos oss. En ny familjemedlem som är snygg, intelligent (undviker trappor) och dessutom städar utan att klaga, vad mer kan man önska sig?

Hej :)
Svar 2, den är så tunn att den kan ta sig in stort sett överallt

Jag skulle vilja vinna denna då det är svårt att hinna med städningen alla gånger. Igår prioriterade jag att spackla och slipa trappen istället för att dammsuga, vilket gjorde att jag fick sura miner från min fru. Hon bär på vårt andra barn och har svår foglossning vilket gör att det mesta av hushållsarbetet är upp till mig just nu.

Med vänlig hälsning, Realdoolar

Svaret är 2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt

Motivering:
Soffan vår var ett bottennapp.Den är så låg så att det är svårt, om inte omöjligt, att komma åt under den, så denna robotdammsugare kanske kommer åt. Om den inte kommer under så kan den skapa energi hos mig som leder till att jag orkar lyfta soffan.

Min teknikintreserade bror skall gifta sig och han kan nog behöva en i sitt nya hus! Det vore väll en bra bröllopspresent eller vad säger ni Philips?

Svar: 2

Vi har fullt upp med att bygga om och fixa i huset, så det skulle sitta fint med en automatisk dammsugare!

Rätt svar: 2. Den är så tunn att den kan ta sig in i stort sett överallt

En robot från Philips skulle heta duga.
Tänk att få se den åka runt och suga.
Låg och smidig tar den sig fram.
Långa borstar kommer åt allt damm.
En sån till mig och jag får buga!

Hej! smile.gif

Motivering:
Philips Easystar skulle få en ståtlig tron i mitt hem,
"min lilla älskling" som på dammsugningen fått kläm,
läcker och gullig suger den sig fram,
& matar sig själv med gruskorn & damm,
snäll och trogen som en liten hund,
med exemplarisk fingertoppskänsla & härligt rund!
Så nu jag håller mina tummar och tår,
att jag denna lilla hemhjälp får,
för den nuvarande stackars kraken,
brummar, gnäller & har tappat luckan på baken!

Motivering: Det skulle verkligen underlätta om man hade en robot som tog hand om allt smådamm som genereras under en renovering :)

Svar: nummer 2!

Detta är ju ett bygg forum och mitt "livsverk" ska bli att totalt teknikifierar vårat hem! Just nu jobbar jag med att kunna fjärrstyra allt med mobilen. Det går sakta men säkert framåt då det drar iväg i kostnad. Den självgående dammsugaren saknas likaså gräsklipparen. Men kökskranen är numera digital och dom flesta lampor och kontakter styrs med mobilen. Att få en bra självgående robotdammsugare vore ju en milstolpe :)!
Då kan jag koncentrera mig på nästa projekt att spara och övertala sambon att vi ska försöka få tag i en japansk toalett med fjärr ;).

För då kan jag skryta inför facebook-bekant,
om städhjälpen jag har och hur den är briljant,
och hur den vet precis hur jag vill ha allt gjort
till och med under soffan tar den bort all lort
på alla sociala medier jag då får se,
hur avundsjukan växer medan jag sippar rosé.

Nej skämt åsido, jag vill ha mindre vardagsbestyr,
mer tid för familjen och mer tid för äventyr :-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.