Svar: X, 34 grader.

Med denna apparat skulle jobbet på huset gå snabbare vilket skulle ge mig mer tid med familjen. Då skulle min fru och barn tacka Byggahus och med lite tur får ni två nya medlemmar också.

Svar X 23 grader

Nytt hus på G kräver spikpistol på G(as)

X 34 grader

Inte fan tänker jag spika panelen på kommande garaget med hammare!

Svar: X. 34 grader

Jag skulle gett den till farsan som tack för alla verktygslån genom åren!
Sedan så har han ju ingen, o inte jag heller

34 grader

Om jag ska hinna byta panel på vårt hus innan vintern, så är det en spikpistol från ESSVE jag behöver.

Svar: X 34 grader.

Har länge suktat efter en spikpistol. Med denna kommer bygget av friggebod i höst gå som en dans.
Det ska spikas panel och råspont på taket. Att den är sladdfri är ju underbart, mycket säkrare också att slippa oroa sig att snubbla över sladden när man är på taket. ESSVE kan det här :-)

Svar X

Det enkla takbyte som skulle bli sommarens projekt visade sig bli lite större när det vid lite rivande i den ruttnande ytterpanelen inte hittades någon regelstomme. Att boden överhuvudtaget inte rasat ihop är ett under. Allt har nu rivits ner till grunden, men för att få upp en ny bod innan vintern behövs lite snabbare grejer än min gamla hammare...

Rätt svar: X

Motivering: Startar bygge av ett Attefalls-hus inom kort. Då skulle en snabb, smidig och säker spikpistol från Essve bli min bästa partner.

//Ruchpe

X, 34 grader.

En gasdriven spikpistol skulle sitta fint i näven då ett uterum ska planeras och byggas.
Hittills har jag litat på en gammal hederlig manuell hammare! :D

Svar: X, 34 grader.

Bor långt uppe i norr och bygger en del utomhus på vintern.
Det är väldigt besvärligt att släpa ut kompressor till spikpistolen i djupsnön, samt få kompressorn att fungera i kyla.
Hade varit kanon med en gasdriven spikpistol som skulle eliminera de problemen, speciellt med en driftsäker produkt från ESSVE.
(Handspika går inte heller något vidare, svårt plocka spik med tjocka handskar)

Rätt svar: 34 grader.

Renoverat huset har vi denna sommar gjort,
det har gått allt annat än som smort...
Nu är semesterveckorna slut
och vi måste verkligen lägga på ett krut.
Denna spikpistol från ESSVE hade förenklat en hel del
- vi slipper onda tummar när hammaren slår fel.
I slutet av (den oändliga) tunneln hade vi kunnat skymta ett ljus,
renoveringen hade skyndats på tack vare Byggahus!

Rätt svar X

Har renoverat på vårt hus i snart 4 år och gått över mer och mer till Essves sortiment av skruv och spik. Det märks verkligen skillnad på kvalitén, både i hållbarheten och hur mycket snabbare det går med skruv av bra kvalité! Det vore underbart att få testa en sådan här kvalitetsmaskin till resten av renoveringen, håller den samma standard som resten av sortimentet blir man garanterat inte besviken!
:thumbup:

Svar: X. 34 grader

Med denna spikpistol så skulle jag kunna få till min dröm att bygga torn på uterummet så mitt Drakblodstäd får många år på sig innan det slår i taket igen.

Svar: X 34 grader

En stabil hjälpreda i handen man får
med denna pistol

Rätt svar är X

Motivering: Vi har precis köpt ett stort hus på 350 kvm från mitten av 40-talet, där samtliga ytskikt behöver bytas, och det är många hundra meter lister och foder som ska spikas. Essve är i alla lägen det självklara valet för mig när det kommer till skruvar - både för gips, reglar och altanen i gamla boendet, och kommer så förbli nu när nästa projekt drar igång.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.