Svar: ca 25 kvm

Vi bor i en gammal skola på landet och har en fantastisk stor och fin alm på tomten som jag väldigt gärna vill behålla. Min man är inte lika glad åt detta träd då det definitivt leder till ökad algpåväxt på tak och fasad. Grön-Fri skulle garanterat göra susen för huset och säkert också göra min man mer välvilligt inställd till att behålla vår vackra alm.

25

Svar: Ca 25 kvm

Jag högtryckstvättade mina pannor på taket för några år sedan. Hade nu varit väldigt klokt att spruta på Grön-fri innan det börjar komma för mkt mossa mm. Ligger många träd nära o runtom huset så behovet finns verkligen. Därefter är det också dags att tvätta o sedan måla den vita fasaden. Jag bor själv, så all extra hjälp jag kan få som skyndar på/underlättar är välkommet.

1L räcker till ca 25kvm.

Tänk vad underbart det vore att få mitt 30 tak i nyskick igen! Försökt med husmorstips tidigare men resultatet har uteblivit. Det vore underbart med detta hjälpmedel och utrustning med vilket man inte riskerar livet med när man sprutar på medlet.

Tänk vad huset skulle stråla och ge pr gör produkten.

Som icke händig och ensamstående, vore detta en lyx i vardagen

Här har jag skrubbat och skurat i jobb och svetteri, utan att att veta att det finns Grön-Fri! Bara spruta och spraya på och jag kan bara få sitta och heja på. Det skulle vara fantastiskt att i ur och skur få se hur medlet jobbar på min gotlandsmur!!

25 kvadrat

Sambon skulle uppskatta om taket blir fint !
Vid vinst av produkter är ursäkterna att slippa bortblåsta !

Tack alla, för era svar och motiveringar. Roligt att så många är måna om att ta hand om sina tak! Vinnaren den här veckan blir @major_tom, som ska få testa sin nya vattenutkastare riktigt ordentligt! Grattis säger vi och önskar alla tävlande en fin sommar.

• Älska
major_tom
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.