Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan tävlar vi ut ett praktiskt och rejält handverktyg för att spänta ved.

[bild]

Med vedklyven Stickan i gjutjärn kan du klyva tändved säkert och snabbt - fäst på väggen i bekväm arbetshöjd.

Värde: 1995 kr

[bild]

Gör så här för att tävla:
  1. Svara på frågan: Vem uppfann vedklyven Stikkan? Svaret hittar du här: [länk]
  2. Motivera varför just du ska vinna.
  3. Posta ditt svar i den här tråden.
Vinnaren utses fredag den 31 januari..

------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Byggahus.se står själva för vinsten i denna tävling.
Tormod Lie uppfann den.

Jag skulle genast ge den till min gamle far som precis fyllt 80 år. Han lever på landet och eldar med ved varje dag det behövs. Den hade varit perfekt för honom att installera framför kakelugnen.
Med 10 års garanti så är jag helt säker på att den håller längre än det så då räknar jag med att ärva tillbaka den om många år.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Vi glömde visst att utse en vinnare förra veckan 😬, ber om ursäkt för detta.

Nu har vi dock gått igenom alla fina svar och motiveringar och det är ju som ni förstår väldigt svårt att välja ut något bidrag som är bättre än det andra.

Vi har dock enats om en vinnare till slut och det är @Larsa med inlägg #36, grattis till dig Larsa! 🥳

• Gilla
KathrineF
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.