Har 2 stora newfoundland hundar som gärna vill hjälpa till i trädgården. Skulle kännas tryggt att ha en sladdlös trimmer då de alltid trasslar in sig i sladdar:)

• Stor newfoundlandshund ligger i en jordhög, ser smutsig och nöjd ut.
1,6 mm.

Trimmern ser lätt ut, betydligt mer ergonomisk än min gamla som efter en kort stunds körning ger mig värk i handleden.

1,6 mm

På grund av en långvarig renovering av huset har trädgården blivit helt försummad det här året. När jag väl fick tid att klippa gräset i veckan var det skyhögt och naturligtvis kom jag inte åt ordentligt vid kanterna. Sa då till min man att jag önskade att vi hade en trimmer och han ha säger "men det har vi ju redan!" och hämtar glatt den här i friggeboden. Det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig...

En gammal manuell häcksax ligger på en grå träbänk, symboliserar försummelse av trädgårdsarbete. Övervuxen trädgård med långt gräs nära en stenmur, i behov av trimning vid kanterna.

Tjockleken på trimmertråden är 1,6 mm.

Trimmern verkar bra på pappret och den hade underlättat enormt i underhållet av trädgården. Verkar väldigt smidigt att den är sladdlös (men tyvärr inte trådlös).

P
Svar: 1.6 mm. :D(y)

Varför ni gärna får välja ut mig som vinnare:

Jag har under våren haft en utdragen corona
Därför vågar jag inte längre en grästrimmer av min mamma låna
Så att vinna en Ryobis ONE+ skulle verkligen inte vara fel
Dessutom är det ju en bonus att jag kan driva den med miljövänlig el
Då kan jag trimma gräset även i år
Ja det vill säga om jag nu en Ryobis ONE+ av er får
Jag håller både mina tummar och fötter
Att jag även i år kan trimma runt mina morötter

1,6mm
Från Maj till i slutet av september så klipper man gräset och snyggar till ett mycket högt antal gånger, hittills med hjälp av aspenslukande gräsklippare som stör grannarna till förbannelse. Om jag vinner så blir det både fröjd för mitt bankkonto och för mina grannar. Att det sedan gynnar miljön och att jag älskar nya leksaker är bara ren bonus

1,6 mm är trådens diameter.

Vår dröm om en egen trädgård har precis gått i uppfyllelse. Men vi har inga redskap för att skapa och ta hand om den. Kanske kan detta vara starten för en hel maskinpark från Ryobi? Hoppas det!

Tråddiametern är 1.6mm

Vår trimmer gick i graven förra säsongen och det var nog lika bra. För att nå tomtens alla delar var vi tvungna att använda tre förlängningssladdar och det blev därför nästan aldrig gjort. Vi har kikat på Ryobis batteridrivna så en vinst här hade varit perfekt!

Svar: 1,6mm tjocklek

Vi har länge varit sugna på Ryobis produkter och jag har många gånger varit där i affären och fingrat på dem. En grästrimmer till vår stora tomt med nästan bara slänter och kanter överallt är otroligt efterlängtad! Det tär på knän och rygg att klippa alla dessa långa grässtrån för hand med grässax, som idag... Haha

Vilken tjocklek har trimmertråden?
Svar 1,6 mm

En bra trimmer är vad jag behöver,
här växer det kvickrot, kirskål och klöver!

N
Tråden är 1,6 mm

Rädda fruns planterade växter från röjsågen.

Frun skulle behöva en trimmer att gå runt sina planterade växter med så jag inte klipper ner dom med röjsågen.

Då är dagens vinnare utsedd, och vi gratulerar idag @para, som dessutom fyller år! Inte ska ha köpa en bensindriven trimmer när han har både elbil och solpaneler, tycker vi. Fortsätt i samma stil och var rädd om miljön!

• Gilla
BastuBerra och 1 till
  • Laddar…
Svar: 1,6 mm

Motivering:
Vore trevligt med en sån maskin,
så man kan trimma med ett flin.
Dagens trimmer drivs med lång kabel,
som får arbetsbördan bli diskutabel.
Att istället ha maskin på batteri,
får arbetsbördan att bli fri

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.