15 060 läst ·
192 svar
15k läst
192 svar
Avslutad: Vinn en sladdlös, kraftfull grästrimmer
Svar 1,6 mm
Ska skaffa ny verktygspark till villan men det är svårt att komma till skott med vilket märke man ska hoppa på och ha alla verktyg till samma batteri. Med denna trimmer som inkörsport kommer resterande verktyg också att bli Ryobi. Det känns riktigt bra!
Ska skaffa ny verktygspark till villan men det är svårt att komma till skott med vilket märke man ska hoppa på och ha alla verktyg till samma batteri. Med denna trimmer som inkörsport kommer resterande verktyg också att bli Ryobi. Det känns riktigt bra!
Trimmern använder en 1.6 mm tråd.
Denna grästrimmer skulle vara perfekt för mig. Gladast av alla skulle nog min rygg vara om jag kan klippa kanterna med denna fina maskinen istället för med min slöa biltema sax!
Denna grästrimmer skulle vara perfekt för mig. Gladast av alla skulle nog min rygg vara om jag kan klippa kanterna med denna fina maskinen istället för med min slöa biltema sax!
Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Håll din trädgård i trim med en effektiv grästrimmer! Delta i tävlingen och ta chansen att vinna den batteridrivna grästrimmern RLT1825M13S från Ryobi. Den har 25 cm klippbredd för ett effektivt arbete och funktionen EasyEdge™ för snabb och enkel kantklippning. På fronten sitter ett extra handtag som ger bra komfort och ett stabilt arbetssätt. Trimmertråden matas fram automatiskt och trimmern laddas upp på under en timme. Grästrimmern ingår i Ryobis ONE+ serie, och levereras med både batteri och laddare.
Totalt värde: ca 1 350 kr
Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna grästrimmern, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilken tjocklek har trimmertråden?
Svaret hittar du här: [länk]
Vinnaren utses fredagen den 5 juni.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
1.6 mm
Jag vill sååå gärna vinna det här. Jag är för kort och svag för större maskiner, som en röjsåg. Vi har en svagistrimmer för kanter, men inte klarar den färdigt gräs i diket tex!
1.6 mm är svaret och att kunna få arbeta med en trimmer istället för den papperssax som just nu agerar finfrisseringsverktyg idag. Träd och trätrall skrattar åt mig när jag sitter och klipper!
Tråden är 1,6mm. Med nyköpt robotgräsklippare blir kanterna inte bra, men en grästrimmer från ryobi hade gjort mig gla'!
Ryobis grästrimmer använder en tråd som är 1,6 mm i diameter
För mina grannas skull, för min frus och alla som passerar min tomt - en trimmer som inte väsnas, inte luktar, inte krånglar kommer att användas oftare och noggrannare till glädje för alla, och även för mig!
För mina grannas skull, för min frus och alla som passerar min tomt - en trimmer som inte väsnas, inte luktar, inte krånglar kommer att användas oftare och noggrannare till glädje för alla, och även för mig!
Hej
Tjockleken på trimmertråden är 1,6 mm
Jag är en värdig vinnare då jag precis blivit singel och kan behöva all hjälp i trädgården som jag kan få. En batteridriven trimmer skulle passa perfekt. Sen kan jag komplettera med andra verktyg i samma serie som använder samma batteri!
Tjockleken på trimmertråden är 1,6 mm
Jag är en värdig vinnare då jag precis blivit singel och kan behöva all hjälp i trädgården som jag kan få. En batteridriven trimmer skulle passa perfekt. Sen kan jag komplettera med andra verktyg i samma serie som använder samma batteri!

Min motivering till att just jag ska vinna är följande.
I April i år så flyttade jag till ett torp ute i skogen. Där är en hel del mark där det är omöjligt att använda sig av en gräsklippare. Så en Ryobi trimmer hade varit till en otroligt bra hjälp. Dessutom så har jag en del andra verktyg av märket Ryobi. Och eftersom man kan använda batterierna på vilken maskin som helst, så hade det varit otroligt bra med just en Ryobi trimmer.