34cm
I helgen när jag gjorde pulled pork i min 15 år gamla offset smoker höll hela eldkammaren på att ramla av p g a rost. Det blev en god pulled pork men nu behöver jag en ny grill som har möjlighet att köra low and slow med bra rök.

En Kamado rostar inte sönder.

1. 34 cm
2. Smashed Burger, pulled pork och lite honungsglaserad kyckling. Skulle nog också prova med en pizza.

1. 34 cm
  2. Flankstek som legat i en marinad av olja, soja, tomatpuree, krossad vitlök, mörkt muskovadosocker och en delad chili för lite hetta. På grillen får jag också plats med en lite korg med Padrones penslade med olivolja. I ugnen samsas hasselbackspotatis med spetskål. När Flanken är grillad till perfektion får den vila, sedan skärs den upp i tunna strimlor som smälter i munnen.
Bon appétit
Tobbelina

Svaret på frågan 34 cm

Jag skulle använda den otroligt mycket. Det blåser en hel del där jag bor och när man grillar med en vanlig klotgrill läcker den mycket luft, vilket gör det väldigt svårt att reglera värmen och ibland omöjligt att få upp den i hög temperatur. Jag har sneglat på en kamado länge, men på grund av priset har det inte blivit av.

Om jag vann skulle jag grilla året om, eftersom det med en tät keramikgrill är så mycket lättare att hålla jämn värme oavsett väder. Mitt första projekt skulle bli att köra en riktig low & slow-grillning på en högrevsbit under 4-5 timmar så att den blir otroligt mör. Detta skulle sedan avnjuta med pressad potatis, gräddsås och svartvinbärsgelé.
Dagen efter tänker jag att man värmer på resterna på grillen på låg värme och kör en BBQ-taco eller fyller ett pitabröd med köttet ihop sallad/kål, tomater, jalapenos, picklad rödlök och en god kall sås.

Andrea Rosberg Andrea Rosberg skrev:
Är det dags att ta grillningen till nästa nivå?

[bild]

I veckans tävling har du chans att vinna Kamado Sumos nya Icon Junior, en kompakt kamadogrill med keramisk konstruktion som hjälper till att hålla en jämn temperatur. Den passar perfekt för mindre sällskap, balkongen eller sommarstugan men levererar ändå samma mångsidighet som större modeller. Grilla, röka eller baka - möjligheterna är många med denna stilrena premiumgrill!

Vinstvärde: 5 995 kr

Så här tävlar du:
  1. Svara på tävlingsfrågan nedan
  2. Berätta om din bästa paradrätt som du skulle laga på den här grillen 🌽🍗
Tävlingsfråga:
Hur stor är grillytan på Kamado Sumo Icon Junior?

Det rätta svaret hittar du här:
[länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.

Vinnaren presenteras fredagen den 22 maj.

Lycka till!

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas direkt från Kamado Sumo

Vi tackar Kamado Sumo som sponsrar veckans tävling! ☀️
34 cm

Tjocka revben som fått gå länge på låg värme tills köttet lossar från benen och smälter i munnen

34 cm

Baconinlindad champinjon fylld med ost.
De är så jädra gött så jag hade kunnat äta bara det.

Den har en grillyta på 34cm

Jag hade använt den ganska brett. Vi gillar att baka bröd, långkok, röka kött, pulled pork, majs och kål från odlingslandet åker på grillen ibland. Köttfärsfyllda paprikor är en hit med hos barnen.
Perfekt att med kunna nyttja plommonträdet jag sågade ner för något år sen för god röksmak. Det lilla formatet är perfekt för min familj eller när vi ska iväg på lite lyxigare semester.

34 cm och surdeg- pizza och bröd!

34cm grillyta

Jag skulle nog göra burnt ends. Perfekt när man kan röka i grillen och sen dra på ännu lite mer värme för sista ytan!

[bild]

I veckans tävling har du chans att vinna Kamado Sumos nya Icon Junior, en kompakt kamadogrill med keramisk konstruktion som hjälper till att hålla en jämn temperatur. Den passar perfekt för mindre sällskap, balkongen eller sommarstugan men levererar ändå samma mångsidighet som större modeller. Grilla, röka eller baka - möjligheterna är många med denna stilrena premiumgrill!

Så här tävlar du:
Tävlingsfråga:

[länk]

Lycka till!

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

34cm är grillytan! Tillräckligt stor för att göra en god side dish eller efterätt, dvs grillad ananas och vattenmelon. Skiva upp bägge frukterna, häll på rikligt med salt och grilla på bägge sidor! Servera antingen till en härligt god köttbit med potatisknyten (potatisbitar i rikligt med smör och valfri örtkryddning i foliepaket) eller som efterätt med en god vaniljvispad grädde!

[bild]

Så här tävlar du:
Tävlingsfråga:

[länk]

Lycka till!

Svar:
Grillyta: 34 cm i diameter. Vilket blir ca 907,9 kvadratcentimeter=>908 cm2

Oj vart ska jag börja... Först skulle jag testa en twist på rejäla fläskskivor som röks långsamt med karamelliserad lök allt gjort på Kamadon.
Men jag älskar att grilla, i alla väder, vinter, vår, sommar, höst. Allt går att ha på grillen man måste bara lära känna den man har och sen testa sig fram: Kött, fisk, grönsaker, rotfrukter, efterrätter... ja allt.
Denna skulle vara toppen hos oss 🤩
En dröm grill.

Redigerat:
34cm!

Då min paradrätt är tacos hade jag börjat med att rosta tomater, jalapeno och lök på grillen för att få en rökig smak och sedan mixat det till en salsa. Därefter hade jag grillat en flankstek på hög värme och sen skivat den tunt!

Detta serveras självklart i hemmagjorda tortillas :)

34 cm

Jag skulle grilla pizza napoletana givetvis 😋

34 cm och jag skulle göra surdegspizza och baka surdegsbröd i den. Jag hade just börjat spana på keramikgrill som alternativ till att bygga bakugn 😀

34 cm

Svaret är kort men gott; persika

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.