---AVSLUTAD---

Är det dags att ta grillningen till nästa nivå?

startsidan-1.jpg

I veckans tävling har du chans att vinna Kamado Sumos nya Icon Junior, en kompakt kamadogrill med keramisk konstruktion som hjälper till att hålla en jämn temperatur. Den passar perfekt för mindre sällskap, balkongen eller sommarstugan men levererar ändå samma mångsidighet som större modeller. Grilla, röka eller baka - möjligheterna är många med denna stilrena premiumgrill!

Vinstvärde: 5 995 kr

Så här tävlar du:
  1. Svara på tävlingsfrågan nedan
  2. Berätta om din bästa paradrätt som du skulle laga på den här grillen 🌽🍗
Tävlingsfråga:
Hur stor är grillytan på Kamado Sumo Icon Junior?

Det rätta svaret hittar du här:
https://www.kamadosumo.se/produkt/icon-junior/

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.

Vinnaren presenteras fredagen den 22 maj.

Lycka till!

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas direkt från Kamado Sumo

Vi tackar Kamado Sumo som sponsrar veckans tävling! ☀️

• Gilla
MultiMan och 7 till
  • Laddar…
Cheesen
34 cm
Men vad jag skulle grilla på den?. Det är sällan jag grillar så småa bitar nämligen. Julskinkan brukar jag dock göra i min lilla tunna och den är i typ samma storlek så den borde funka.
Gör även sidfläsk och karre/pulled pork i tunnan så där har vi två saker till. Lilltunnan håller på ha rätt många nya farthål så den ska ändå ersättas inom en framtid så där borde kamadon bli perfekt.

34 cm

Skulle göra Burnt ends.

• Gilla
JoloLoo
  • Laddar…
möyr
34cm
Givetvis långbakta och rökta revbensspjäll som funkar både till midsommar och till jul.

Fairlane
Grillyta 34 cm (enligt värdet som anges på hemsidan, men det är ett längdmått, inte en yta. Förmodligen är det 34 cm i diameter, vilket ger en grillyta på ~908 kvadratcentimeter

Jag grillar ofta och gärna och har länge suktat efter en Kamado-grill, men avsikten att framförallt grilla saker som får ligga länge i rätt låg temperatur, som fläskkarré eller entrecote, men även grönsaker av olika slag.

• Gilla
jarlh och 1 till
  • Laddar…
Grillyta enligt hemsidan 34cm.

Finns det något bättre än revben eller röding (ej odlad) att lägga på grillen?

34cm!

Jag hade gjort sous vide short ribs eller brisket, med en god barbecuesås och potatis i ugn 😎

Farstatjej90
34 cm
Äppelpaj , det kommer bli kanon!

1. Grillytan är 34 cm
2 Jag skulle röka all sorts protein. Fisk, fläsk you name it!

Kan det stämma att grillytan är 34cm? Låter lite? Dessutom är det inte angett i kvadratcentimeter. Menar ni diameter? Om den är 40 cm utan handtag gissar jag att man menar att innerdiameter är 34cm. Isf 908cm2.

Spetskål! Enda gången jag får barnen att äta det! 😅

• Gilla
  • Älska
Hundliv i Näsåker och 1 till
  • Laddar…
1. 34 cm

2. Jag skulle grilla min soja marinerade lax sida samt sparris, knappt det behövs något tillbehör utöver detta!

Andrea Rosberg Andrea Rosberg skrev:
Är det dags att ta grillningen till nästa nivå?

[bild]

I veckans tävling har du chans att vinna Kamado Sumos nya Icon Junior, en kompakt kamadogrill med keramisk konstruktion som hjälper till att hålla en jämn temperatur. Den passar perfekt för mindre sällskap, balkongen eller sommarstugan men levererar ändå samma mångsidighet som större modeller. Grilla, röka eller baka - möjligheterna är många med denna stilrena premiumgrill!

Vinstvärde: 5 995 kr

Så här tävlar du:
  1. Svara på tävlingsfrågan nedan
  2. Berätta om din bästa paradrätt som du skulle laga på den här grillen 🌽🍗
Tävlingsfråga:
Hur stor är grillytan på Kamado Sumo Icon Junior?

Det rätta svaret hittar du här:
[länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.

Vinnaren presenteras fredagen den 22 maj.

Lycka till!

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas direkt från Kamado Sumo

Vi tackar Kamado Sumo som sponsrar veckans tävling! ☀️
1. 34cm
2. Grillad sparris i grill folie med vitlökssmör + kryddor

AWS46
1: Grillyta: 34 cm

2: Wow! Jag hade gjort en köttfärssås som fick puttra länge med körsbärsved. Fantastik doft och härlig smak! Barnen älskar det

34 cm.

Jag skulle grilla Scans försvenskade mes-chorizo och några Dennis-korvar åt de ännu mesigare, vid tillfällen där papptallrikar finnes på rea.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.