7 919 läst ·
53 svar
8k läst
53 svar
Avslutad: Skapa eget kretslopp med kompost
Warmtec
Då barnen blivit intresserade av att odla egna grönsaker och kryddor så ska jag till våren göra odlingslådor till dem.
Att vinna denna fina Mully skulle då även ge mig möjligheten att smyga in en utveckling av deras intresse till att lära dem om kretslopp och biologisk återvinning.
Win, win så att säga!
Då barnen blivit intresserade av att odla egna grönsaker och kryddor så ska jag till våren göra odlingslådor till dem.
Att vinna denna fina Mully skulle då även ge mig möjligheten att smyga in en utveckling av deras intresse till att lära dem om kretslopp och biologisk återvinning.
Win, win så att säga!
En fin kompost är ett kosttillskott. Likt naturens underverk.
Svar: WarmtecAnnelie Hultberg skrev:
[bild]
Visste du att ungefär hälften av våra hushållssopor är komposterbara? Slutprodukten i en kompost blir näring och mull att använda på olika ställen i din trädgården och i krukorna i ditt hem. Den här veckan kan du vinna en kompostbehållare som rymmer hela 360 liter. Greenline Mully är en varmkompost som gör att du kan kompostera året om, den fungerar ner till -15°. Du fyller på med avfall genom ett lock på ovansidan och tömmer ut jorden genom att ta bort sidan på komposten.
Värde 1 200 kr
Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en kompost från Greenline, i ett inlägg längst ner i den här tråden.
Fråga: Vad heter tekniken som gör att det går att kompostera även i minusgrader?
Svaret hittar du här: Greenline
Vinnaren utses fredagen den 8 oktober.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.
Motivering: jag och min fru har länge varit skeptiska mot kompost pga lukt, mycket jobb och skadedjur. Nu har några kompisar börjat omvända oss. Skulle vi vinna denna är det den perfekta knuffen att börja kompostera och förhoppningsvis inser vi att vi har haft fel hela tiden och får på köpet fin jord.
Warmtec är svaret.
Skulle vara roligt att bli lite mer miljövänlig och återanvända det vi har för att skapa 'ny' jord istället för att åka till tippen och några månader efter åka till blomsteraffären och köpa jord.
Skulle vara roligt att bli lite mer miljövänlig och återanvända det vi har för att skapa 'ny' jord istället för att åka till tippen och några månader efter åka till blomsteraffären och köpa jord.
Svar: Warmtec™-tekniken
Motivering: Jag och min sambo köpte i vintras vårt första gemensamma boende med en liten täppa. Trots att trädgården är liten och att vi både börjat sortera matavfall till kommunen och experimenterat lite med nätkompost, så har vi denna första säsong redan märkt att vi skulle kunna kompostera mycket mer och få mycket bättre resultat med en varmkompost. Därför håller vi tummarna för att kunna sluta drömma och börja kompostera i stil!
Motivering: Jag och min sambo köpte i vintras vårt första gemensamma boende med en liten täppa. Trots att trädgården är liten och att vi både börjat sortera matavfall till kommunen och experimenterat lite med nätkompost, så har vi denna första säsong redan märkt att vi skulle kunna kompostera mycket mer och få mycket bättre resultat med en varmkompost. Därför håller vi tummarna för att kunna sluta drömma och börja kompostera i stil!
Warmtec är svaret.
Lägenhetsfixare
· Skåne
· 237 inlägg
Tack alla tävlande, för era svar och motiveringar! Att lära den yngre generationen om kretslopp och återvinning är viktigt tycker medlemmen @Korsfarare som blir veckans vinnare. Grattis till vinsten säger vi, lycka till med komposteringen.
Tacktack! Tänk så glad man kan bli över en kompost.
Bästa vinsten!
Klicka här för att svara