Ställa in våt och torrgräns, materialval, automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning

Men denna kan man kolla om sambon är fuktig inför sovrumsaktivitet. Men risken är stor att jag blir utsparkad om jag ens tänker tanken i hennes närhet (skrive rdetta på jobbet, så nu är det lugnt).
Annars är det bra att ha till sommaren. Ska måla om delar av hus och lekstuga. Samt delar av växthuset behöver göras om pga fuktskador.

1: Man kan ställa in automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan tävlar vi ut den smidiga fuktmätaren Elma DT-125. Med den kan du mäta fukten på och i byggmaterial såsom trä, sten, betong, gips med mera.

[bild]
Värde: 1 554 kr

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan.
  2. Motivera varför just du ska vinna fuktmätaren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilka inställningar kan du göra på Elma DT-125 förutom våt-/torrgräns och materialval?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 14 november, om en vecka.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida stämmer. Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1. automatiskt kalibrering, min/max och automatisk avstängning.

2. Precis köpt ett hus som är byggt i timmer som har ett dåligt tak och även panelen är dålig. Hade varit perfekt att hitta ställen so det har läkt in på.

Ställa in våt-/torrgräns, materialval, automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning

Min 1967-suterrängvilla vill andas frisk luft – en fuktmätare blir husets superkraft mot fuktskador!

Svar på frågan:
Förutom våt-/torrgräns och materialval kan man ställa in automatisk kalibrering, min/max och autoavstängning

Motivering:
Jag bygger just nu hus och behöver mäta fukt lite överallt – i betongplattan, reglar, gips och till och med i vissa golvpartier innan vi kan lägga isolering och golv. Det är mycket att hålla koll på, och en pålitlig fuktmätare hade verkligen underlättat. Elma DT-125 verkar perfekt eftersom den klarar både trä, sten och betong, och dessutom visar luftfuktighet och temperatur. Den hade blivit ett riktigt bra hjälpmedel för att undvika fuktskador och känna sig trygg innan man går vidare i bygget.

Den här veckan tävlar vi ut den smidiga fuktmätaren Elma DT-125. Med den kan du mäta fukten på och i byggmaterial såsom trä, sten, betong, gips med mera.

[bild]

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan.
  2. Motivera varför just du ska vinna fuktmätaren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilka inställningar kan du göra på Elma DT-125 förutom våt-/torrgräns och materialval?

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida stämmer. Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1) Man kan, förutom våt-/torrgräns och materialval, ställa in automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning.

2) Med mitt gamla eländiga hus är Elma DT-125 livsiktig!! Jag behöver omedelbart hitta ett vekrtyg som hjälper mig att lokalisera tidiga fuktskador (för en gångs skull ...) och på så sätt säkra fastighetens värde och undvika katastrofalt dyra renoveringar i framtiden.

1. Förutom våt-/torrgräns och materialval kan man ställa in automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning.

2. Det är verkligen hög tid att jag tar mig ner i krypgrunden och kollar läget. Under den övningen skulle jag behöva ha med mig en DT-125'a. ;-)

[bild]

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan.

1.
automatisk kalibrering
min/max
autoavstängning

2.
behöver veta om veden jag huggit, klyvt och travat har en fukthalt på under 20%, så jag kan börja piska hetta i bastun :D

över och ut

Man kan också ställa in min/max samt få automatisk kalibrering ochautoavstängning.

Sedan översvämning i källaren sommaren 2022 - 2 ggr med 2 veckors mellanrum - blir jag nervös så fort det regnar i mer än 2 timmar. ELMA kan mildra min nervositet!

[bild]

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan.

Man kan ställa in Man kan ställa in våt-/torrgräns, materialval, automatisk kalibrering, min/max.
Jag bor i ett hus byggt 1952 som behöver renoveras pga vattenläckage och problem som ett gammalt hus innebär. Skulle verkligen behöva en riktigt bra fuktmätare under om och tillbyggnadstiden. Även bra att ha för att hålla koll på fukten. //Rickard

1. Man kan ställa in automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning utöver våt-/torrgräns och materialval.

2. Som nybliven ägare till ett 70-talshus hade det varit en oumbärlig kamrat att ha vid sin sida vid kommande renovering.

1. Man kan ställa in våt-/torrgräns, materialval, automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning.

2. Vore en suverän julklapp till föräldrarna som bor i ett äldre hus med renoveringsbehov!

1) man kan ställa in automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning.

2) Bor i en utbyggd sommarstuga med krypgrund från 50-talet. Mäter i dagsläget luftfuktighet och har avfuktare men saknar fortfarande ett verktyg för fuktmätning i trä!

[bild]

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan.

1. Utöver de funktioner som redan angivits så är Elma DT-125 en digital fuktmätare som även kan mäta luftfuktighet och temperatur. Den har automatisk kalibrering, min/max-funktion, autoavstängning, temperaturkompensation och inställbar bakgrundsbelysning. Den visar mätvärden i °C eller °F. Displayen är bakgrundsbelyst och kan anslutas till externa prober för djupare mätning.

2. Efter 2,5 år av husbygge, och där "to do-listan" sträcker sig till oändlighet och vidare, så har vi nästan börjat kalla fukten vid fönstrerna för en familjemedlem. Med en Elma DT-125 skulle vi äntligen kunna hitta boven istället för att bara torka bort dropparna. 😅

[bild]

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan.

Hej

1: Man kan, förutom våt-/torrgräns och materialval, ställa in automatisk kalibrering, min/max samt autoavstängning.

2: Med ett hus byggt på 60-talet med platta på mark som jag just nu har påbörjat renovering på så är behovet att göra fukmätning stort.
Så med en Elmia DT-125 vinst kan jag säkerställa att ingen fukt finns kvar innan nytt material sätts på plats.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.