Svar: 2

Motivering:

Trevlig vårhelg!

Redigerat:
  • Gilla
Erik36 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nämen vad trevligt då ! :)

Är det här jag sen skriver ett inlägg om vad jag tycker om den? Eller hör det till verktygsforumet? ;)

Mikael_L skrev:
Är det här jag sen skriver ett inlägg om vad jag tycker om den? Eller hör det till verktygsforumet? ;)
Nu är det ju inte riktigt ett verktyg det handlar om så jag tycker att du kan bjuda alla byggahusare på något gott som du gjort med den så kan vi själva bedöma om den duger något till. :D

Mikael_L
Kanske får hålla mig till något enkelt då. Milkshake, blir det bra?

medlemmar.gif
Jag ska bara åka och köpa "lite" mjölk, glass, vaniljsocker och bananer då.
:wow:

Redigerat:
Mikael_L skrev:
Kanske får hålla mig till något enkelt då. Milkshake, blir det bra?
Mums, det kurrar redan i magen. Har du CE-kort förresten? ;)

Mikael_L
Alfredo skrev:
Mums, det kurrar redan i magen. Har du CE-kort förresten? ;)
Tror du inte man kan få en pipeline från mejeriet när det börjar bli lite volymer så här?

Svar = 2

motivering: När jag har haft träning och spelat fotboll med div 3 damlaget Njurunda IK så är det underbart med varma skumbad på kvällarna värmer och gör musklerna avslappnade och läste i en bok att avkylningen efteråt gör dig trött och sömnig vilket gör att jag somnar in och sover gott vilket gör att jag blir utvilad och mitt humör blir positiv topp och jag mår bra både i själ och kropp. Håller mig ren och fräsch och njuter av livet. Jag har ställt ett litet ikea bord bredvid badkaret där jag lägger tidningen eller boken jag vill läsa och där får även en liten krukväxt med blomma plats och den uppskattar vattenångan lika mycket som mig och ett glas vin eller juice får också plats och jag kan avnjuta dem under mitt 1.5 timmars bad.
Bra för hjärta och andra muskler med värmen och hudcellerna dansar samba när jag stimulerar dem med att masserar in dem med duschgele med en massagevante och de döda hudcellerna försvinner med smutsen i vattnet.

Jag älskar fotboll och att koppla av efteråt med en bra TV match och helst med Manchester City som är mina favoriter.

TILL Fotbollen och ibland i badet vill jag ha en god ÄGGTODDY och då vore OBH MIXERN Toppen.
Äggtoddy ger proteiner och är supergott

Essvik. Tävlingen är avslutad. Du är lite sen:)

Mikael_L skrev:
Tror du inte man kan få en pipeline från mejeriet när det börjar bli lite volymer så här?
Kanske. Det beror nog på om du är bra på att KO-handla... :thumbdown: Nä nu ska jag sluta.

Vilken trevlig överraskning! Men jag är inte helt med på hur jag kommer kontaktas, jag har ju inte anger min adress någonstans...?

Svar: 2
First Kitchen First Kitchen -Du fattas mig

Mikael_L
Ja igår kom då mixern hem.
Tyvärr Blev maten pannkaka (ja maträtten pannkaka då ;)) så mixern kunde inte provas att hacka några grönsaker eller mandlar eller så. Inte heller till att purea något, eller något annat kul man kan använda den till.
Jag kan bjuda på den obligatoriska uppackningsbilden iaf.
container.jpg

Givetvis vispade jag grädden och pannkakssmeten mha av ballongsvispen på kitchen sticken. :cool:
Ingen bild dock, vispad grädde och pannkakssmet ser inte speciellt olika eller ens spännande ut, oavsett vispningmetod.

Men jag kan ändå bjuda på mina första intryck.

Jag ska börja med att erkänna att jag fnyste lite för mig själv när jag vid denna tråds start såg att det angavs ett riktpris på 800:-
Haha, tänkte jag. Jag har ju gått och kikat lite på mixerstavar i kit med hacktillsats och sånt, och det finns ju massor med vettigt för runt 400 spänn. Kanske t.om runt 300 åtminstone vid kampanjer.

Men nu när jag lyfte ut denna mixerstav från sin skyddande bubbelplast och kände tyngden, gedigenheten och synade mixerstaven ordentligt så insåg jag direkt att det är helt klart en annan klass. Det jag kikat på tidigare var vanlig svensson-klass. Fyller sin funktion, lite Volvo över det.
Men det här är Top notch!

Alltså vikten i sig är ju inget positivt i sig egentligen. Men en stark motor blir en tyngre motor. Och vid start märks motorstyrkan tydligt med ett ordentligt ryck. Här blev vikten plötsligt ett plus, som ger lite trevligt tröghetsmoment som håller emot.
Egentligen borde OBH sätta mjukstart på en sån här manick. ;)

Själva motordelen i staven går nästan ljudlöst, spinner som en katt.
Tillbehören låter däremot en del. Men verkar det alltid göra.
En knapp för det reglerbara varvtalet + en turboknapp som alltid ger fullt ös.

Men tusan också.
En lyxartikel i ett budgethus - det här rimmar väl lite illa, eller hur? :D

Jag kanske återkommer med någon till rad, sen när jag hackad och mixat lite prylar.

Japp, min kom också, invigd med proteinglass =)

Min har också kommit, jag har indirekt invigt den genom att ge bort min gamla med visp och hacktillsats till mina föräldrar. Då jag alltså redan haft ett sådant set tidigare vet jag redan att det är väldigt användbart. Speciellt ballongvispen är fantastisk för maräng, men även annan vispning. Om jag hade haft en vanlig elvisp hade jag aldrig använt den. Att jag nu gått från 450W till 800W kommer knappast göra funktionen sämre!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.