Eftersom vi snart ska börja med smakportioner till våran son vore denna mixer perfekt att ha. Jag antar att det blir lite finare purè av denna än om jag tar betongblandaren som var min första tanke.
Svar: 2. Vi behöver en eftersom den gamla nyss gick sönder så jag nu får göra barnmat med gaffel. Snoothis till sommaren blir svårt med gaffel så en mixer behövs verkligen
Jag har aldrig ägt en stavmixer men många av mina vänner har en och jag började se fördelarna med dem för ett tag sedan så nu saknar jag en utan att ens ha haft någon.
Man vill ju dessutom inte köpa något billigt skräp så utgiften har fått vänta men det skulle underlätta mycket att ha en.
Skulle man nu lyckas vinna en bra och kraftfull maskin så vore ju lyckan gjord.
Om jag visar hur stavmixern vi har nu ser ut så behöver jag knappast motivera mer.
Jag fick den begagnad av en vän, när dom lessnat på den och köpt en bättre.
Notera särskilt det fiffiga lilla buntbandet som gör att avtryckarknappen inte faller ner i såsen man mixar.
Som ytterligare argument så ska nu i sommar en gammal gammal dröm besannas, jag ska odla upp en egen kryddväxt-trädgård. Och då blir ju en stavmixer med minihackare mer eller mindre ett måste.
Så jag har lite småspanat efter en ny stavmixer, och kravlistan har innehållit:
1. Minihackare
2. Två-hastighets eller steglös hastighetsval.
3. Ballongvisp, (detta sista krav har däremot ej varit helt absolut, dock de två första).
Taket läcker, kontot är bankrutt
Samtidigt blir min stavmixer kaputt
Så mången avokado behöver mixas,
det kan med en ny mixer fixas
En riktigt fin guacemolesmak
ger energi att laga tak
Efter ett drygt, drygt år utan kök pga renovering börjar jag äntligen se ljuset i tunneln. Budgeten är överskriden och pengarna är slut. Ett nytt trevligt hjälpmedel skulle öka nöjet i matlagningen. Elvispen har börjat låta illa och någon stavmixer har jag aldrig ägt.
I julklappshetsen fick vi inbrott i bilen, ett par klappar rök. Däribland mixern som gick till någon annan men rimmet bjöd vi ändå på under glöggen:
Denna stav kan leda till något gottigt,
nyttigt, gräddigt eller flottigt.
hackar saker, fixar drinken.
Kan användas i både bunken och hinken
Hoppas nu istället på en mixer lagom till att våfflorna ska gräddas!
Som nybliven mamma till lille Frej,
vore detta en fantastisk grej.
Puré i olika former står på menyn varje da´,
så en First Kitchen Stick Mixer vore verkligen bra.
Snabbt, enkelt & på ett, tu, tre,
så har man lagat en dundersuccé!
Svar. 2
Röror och smoothies görs varje dag, men min gamla mixer är alldeles för svag.
För att mixa frukt och grönsaker slätt, behövs First Kitchen stick så mixandet går lätt.
Den gamla mixerna kan gärna gå upp i rök, och OBH Nordicas mixer skall förgylla mitt kök.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.