Hej, Våran ideella allmännyttiga förening har fått avslag från kommunen på förnyat bygglov för en liten stuga på våran klubbholme. För detta har vi blivit debiterade 11.102 kronor. Vi kommer nu överklaga detta beslut till Länsstyrelsen. Kommer det ytterligare avgifter vid en sådan överklagan? Med vänlig hälsning, Mats.
 
E etxmig skrev:
Hej, Våran ideella allmännyttiga förening har fått avslag från kommunen på förnyat bygglov för en liten stuga på våran klubbholme. För detta har vi blivit debiterade 11.102 kronor. Vi kommer nu överklaga detta beslut till Länsstyrelsen. Kommer det ytterligare avgifter vid en sådan överklagan? Med vänlig hälsning, Mats.
Nej, att överklaga är idag bekostat av samhället för att det inte ska bli en inkomst eller klassfråga att kunna överklaga eller ej.

Pågår ständigt arbete på regeringsnivå för att få bukt med diverse okynnesöverklaganden av människor som bara vill bråka eller fördröja byggande, även om de är helt i linje med gällande planer och bestämmelser. Ett förslag har varit att på något sätt avgiftsbelägga överklagande, men dit har man inte kommit än.
 
  • Gilla
etxmig
  • Laddar…
STORT tack för svar!!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.