T Tariax skrev:
Sweet! Då är jag på det torra vad gäller det i alla fall.

Det jag dessvärre noterade först efter är punkt 2 på kommunens webb (se bild).

Den ställer ju till det och är anledningen till att jag ändå velar mellan att sitta still eller skicka in till kommunen och hoppas det är OK att jag tabbat mig lite.

Sen är det ju en lite lustig punktlista. Borde ju räcka med bara punkt 2. Vad tillför Punkt 1 med 1,8 meter inom 3,6 meter från byggnad?
Väldigt märklig formulering. Läser man det ordagrant så är det fri bygghöjd inom 3,6 meter från en byggnad eller möjligen även då max 1,2m. Mer än 3,6 meter från en byggnad gäller 1,8 m eller möjligen 1,2 m, heltokigt!
Det borde snarare stå
- högre än 1,8 meter och placerad inom 3,6 meter från en byggnad
- högre än 1,2 meter och placerad längre bort än 3,6 meter från en byggnad

• Gilla
Tariax
  • Laddar…
Verkar vara någon kommunikatör på kommunen som vill beskriva reglerna lite mer poplärformulerat, men som tydligen inte klarar att förstå texten själv.

• Gilla
Tariax
  • Laddar…
Claes Sörmland
Obegripligt varför kommunmedarbetare "gör hemsida" som om det var 1998. Allt står ju på Boverkets hemsida och där är det korrekt formulerat. Och lagtexten ligger också på nätet och den kan man också länka till. Och med AI borde det inte ens kunna bli fel på texten...

Men det kanske är kul arbetsuppgift att knåpa ihop en egen hemsida för vissa medarbetare?

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Obegripligt varför kommunmedarbetare "gör hemsida" som om det var 1998. Allt står ju på Boverkets hemsida och där är det korrekt formulerat. Och lagtexten ligger också på nätet och den kan man också länka till. Och med AI borde det inte ens kunna bli fel på texten...

Men det kanske är kul arbetsuppgift att knåpa ihop en egen hemsida för vissa medarbetare?
Det finns en väldig massa människor i Sverige som inte gör något värdeskapande alls på jobbet... Tvärtom i många fall, negativt värde...

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.