Det är snart dags att börja forma för garaget. Jag har svårt att välja hur jag ska göra med avrinningen...
Garaget får två bilplatser (måttet är cirka 7,6m x 7,6m) , en med en nedsänkt saxlyft. Jag sätter antagligen ett rör i vardera 'hål' för saxlyften för att ta undan vatten som kommer ned dit. Men hur f*n ska man göra med avrinningen egentligen? Det känns ju inte så bra att medvetet luta golvet ned i hålen för lyften. Lyften ska ju stå i våg, så golvet runt den kan man inte heller luta av åt nått håll.

Hur skulle ni göra på plats 2, ska jag sätta en golvbrunn (1), ränna (2), ränna (3). Känns som 1 eller 2 är det bästa alternativet.. Det är där som en bil eventuellt placeras för att tinas av på vintern.
avrinning.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alla tips och förslag mottages tacksamt.

Kan man göra så här. Sätt lyften 2-3cm över golvet, gjut 'upp' mot formen så att vatten rinner bort från lyften. Sätt en ränna mellan lyftarna precis som under plats två... åsså en ås mellan de båda platserna.Kanske det kommer stå vatten mot lyftens 'utsida' men då får jag väl skrapa det isåfall...

Redigerat:
Rännor runt om lyften?

Jo det skulle också gå, men då får jag fall åt fyra håll från/mot lyften eller tänker jag galet? Ska försöka få tag på gjutgubben och kolla vad han tror,

Hur mycket lut krävs det för att vatten verkligen skall rinna på ett betonggolv?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.