Går bra precis vilket som. Sålänge man har fart nog så drar det även med sig de små bubblorna så småningom.
För att göra det snabbt så koppla på ena slangen till vanliga kallvattnet, den andra ändan ner i en hink/avlopp och sen låt det rinna tills baraq rent vatten kommer ur. På så sätt har du dels spolat rent röret samt även avluftat det.
Försök sen att montera utan att få ut så mycket av vattnet ur rören. Det räcker att hålla ett finger för ändan typ.