Ska montera en utslagsback i garaget. Sätter den på väggen som går mot min tvättstuga där det finns både vatten och brunn i golvet (som tvättstugans diskho går till).

Är det rekommenderat att sätta vattenlås på en utslagsback eller räcker det att bara dra röret mot brunnen i tvättstugan?

Tänkte köra 40mm PP-rör i vägg och ansluta ihop tvättstugans nuvarande 32mm PP-rör i en vinkelkoppling som båda leder till samma brunn.

Vad är en rimlig höjd att montera en utslagsback på?

Om avloppet ska sluta vid golvbrunnen så behövs inget vattenlås.

Rickard.
Ska du använda den som en utslagsback är tänkt är 60cm lämpligt, ska du också tvätta händer eller annat i den så sätt den högre.

Rickard. Rickard. skrev:
Ska du använda den som en utslagsback är tänkt är 60cm lämpligt, ska du också tvätta händer eller annat i den så sätt den högre.
Den kommer användas till all typ av "grovrengöring". Men mest för att fylla hinkar osv. Kanske 70-75cm är lämpligt då?

Rickard.
J jockebq skrev:
Den kommer användas till all typ av "grovrengöring". Men mest för att fylla hinkar osv. Kanske 70-75cm är lämpligt då?
Du får helt enkelt försöka känna efter vad du tycker. 60cm är standard och det ska väl då vara "bästa" höjden för just tömning och fyllning av hinkar men det är ju väldigt lågt för det mesta annat.

Tänkte koppla på avlopp till utslagsvasken men jag blir fundersam vad för adapter jag behöver här?

• Vattenledningar och en avtagen avloppskoppling i ett rörigt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.