Jag har en avloppspump/mal bakom toastolen i stugan. Den funkar 95% av alla spolningar men ibland så står den bara och tuggar. Lösningen är då att gå ut å vifta på avloppsslangen som vi inte grävt ner än (av denna anledning...)

Problemet är att stugan står på plint och avloppstanken ligger under pumpens nivå 20m bort. Pumpen ska ju sitta på lägsta punkt egentligen men det går ju inte.

Finns det någon annan lösning på detta tro?
 
Kan komplettera med en liten skiss för att förtydliga installatonen.

Enkel handritad skiss som visar installation av vattenpump i ett hus med anmärkningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kikar man i manualen så ser jag inte någon "röd bock" på min installation men NR 6 visar ju nån pysventil eller nått som jag inte har...så vad är det för pryl tro?
Illustration av olika steg i installationen av en toalett med röda kryss och gröna bockar som betecknar korrekta och inkorrekta metoder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.