Hej!
Nu är det kris i köksrenoveringen. En bekant (rörmokare) var här och drog om och förlängde inkommande vatten och avlopp dit vi kommer skåpet med diskho. På grund utav dålig research så har jag först nu upptäck att det går ej att ha avloppet så som det är draget pga Ikeas 80mm sockelhöjd.
Hela köket är beställt inkl bänkskiva och ligger och väntar på montering. Så att flytta ut stommen från vägg går tyvärr ej.
Vad har jag för alternativ? Bila upp och sänka avloppet? Vattenrören ska funka med lite kapning i stomme, ska gå fritt mot lådor enligt mätning.
Avloppet är vid högsta punkt ca 130mm borträknat vinkeln upp i skåpet.
Mvh
Nu är det kris i köksrenoveringen. En bekant (rörmokare) var här och drog om och förlängde inkommande vatten och avlopp dit vi kommer skåpet med diskho. På grund utav dålig research så har jag först nu upptäck att det går ej att ha avloppet så som det är draget pga Ikeas 80mm sockelhöjd.
Hela köket är beställt inkl bänkskiva och ligger och väntar på montering. Så att flytta ut stommen från vägg går tyvärr ej.
Vad har jag för alternativ? Bila upp och sänka avloppet? Vattenrören ska funka med lite kapning i stomme, ska gå fritt mot lådor enligt mätning.
Avloppet är vid högsta punkt ca 130mm borträknat vinkeln upp i skåpet.
Mvh
Ja det kanske kan funka, har tyvärr inget mått på hur långt de är (ej hemma) men här en bild.P Patzie skrev:
Uppskattningsvis ca 2m?
Får undersöka detta, låter som ett bra alternativ!P Patzie skrev:
Okej, det kan jag ta och dubbelkolla. Tackar.Düsseldorff skrev:
Jo precis, går ju att höja upp skåpen. Får undersöka Patzies förslag först, vill helst ej höja bänken allt för mycket.Snailman skrev: