24 919 läst ·
68 svar
25k läst
68 svar
Avloppsproblem Ikea Metod
Suck. Din idé om lucka är jättebra om du har vattenrör i skåpet. Annars kan du bara såga upp.
Själva poängen med de nya reglerna med våtinsatser i skåp är att undvika problem som ibland uppstår med uppsågade skåp.
Kan du så lägg även nått så att vattnet kan rinna framåt och bli synligt vid ev läckage. Better safe...
Som nån annan sa är att låta rörmokare svetsa det bästa, du borde kunna få det billigt om du påtalar att det Faktiskt skulle vara kök där till den som gjorde jobbet.
Själva poängen med de nya reglerna med våtinsatser i skåp är att undvika problem som ibland uppstår med uppsågade skåp.
Kan du så lägg även nått så att vattnet kan rinna framåt och bli synligt vid ev läckage. Better safe...
Som nån annan sa är att låta rörmokare svetsa det bästa, du borde kunna få det billigt om du påtalar att det Faktiskt skulle vara kök där till den som gjorde jobbet.
Byggveteran
· Stockholm
· 340 inlägg
Vaddå svetsa ihop? Menar ni löda? Inbyggd skarv på tappvatten inte godkänt oavsett.
Låter som en smidig lösning.Onsalakorven skrev:
Dessa ventiler hamnar i skåpet bredvid diskbänksskåpet, så i diskbänksskåpet kommer allt blir regelrätt och tätt med insats etc.J JIMMEN skrev:Suck. Din idé om lucka är jättebra om du har vattenrör i skåpet. Annars kan du bara såga upp.
Jag förstår varför rörmokaren gjort på detta sätt då det helt klart var enklast. För ska man byta ut dessa kopplingar/svetsa/löda så lär man väl stänga av vattnet för hela huset?
För finns ingar andra ventiler mellan schakt och dessa. Så de han gjorde var ju bara att förlänga från dessa ventiler och sedan sätta två nya ventiler i ändan på de rören i sin tur.
Byggveteran
· Stockholm
· 340 inlägg
Svetsning är gammalt ja.
Jag ger mig i regel inte in på att berätta så mycket om hur man gör men vi använde en trippeltätad inox/gummi koppling för ändamålet.
Typ som jetkoppling för avlopp i utseende.
Om nån med nyare cert vet om dessa inte längre är säkert vatten så säg till.
Jag antar iaf att hantverkaren tar rätt produkt för ändamålet.
Jag ger mig i regel inte in på att berätta så mycket om hur man gör men vi använde en trippeltätad inox/gummi koppling för ändamålet.
Typ som jetkoppling för avlopp i utseende.
Om nån med nyare cert vet om dessa inte längre är säkert vatten så säg till.
Jag antar iaf att hantverkaren tar rätt produkt för ändamålet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden