Hej

Vad jag förstått från min rörläggare finns både inomhus och utomhus avluftare för avlopp.

Jag har bara trott att det fanns utomhus, som gick ut på taket.

Han föreslog en variant som hämtar luft inifrån badrumet/tvättstuga inkluderande backventil...

Är detta något att ha ?.... Vad tycker ni?


 
Man måste ha en avluftare som mynnar ovan tak. Annars kan man använda vakumventiler. Det finns problem med det, men det överlåter jag åt mer kunniga att reda ut.
 
Den enda jag vet om vakumventiler är att när de strular så luktar det skit.. ;)

 
T
Helst bör man använda röret på taket, man kan också vid en renovering ev gå ner i diameter beroende på hur mycket som är anslutet till avloppet. Man kan också ersätta takröret med en vacumventil inomhus, men som sagt, erfarenheten är blandad, ibland kan det också bli övertryck i avloppet, har du då vacum börjar det då bubbla i något vattenlås någonstans och då börjar det lukta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.