Hej.Som bilderna visar tänkte jag rymma en toalettstol där röret är tejpat.
Bakom höger vägg har jag ett badrum dit 110 röret går.
Kommer spolningen från den tänkta toaletten fungera?
Är orolig att det en del forsar åt fel håll och trycks upp i badrummets toalett.
Ett annat alternativ (som jag drar mig för eftersom vi blir avloppslösa till badrummet under tiden) är att kapa gjutjärnsröret i källaren och skarva in plaströr.
Bakom höger vägg har jag ett badrum dit 110 röret går.
Kommer spolningen från den tänkta toaletten fungera?
Är orolig att det en del forsar åt fel håll och trycks upp i badrummets toalett.
Ett annat alternativ (som jag drar mig för eftersom vi blir avloppslösa till badrummet under tiden) är att kapa gjutjärnsröret i källaren och skarva in plaströr.
Det har antagligen suttit en WC där förut.M MrMalibu skrev:
Fungerade det då?
Med dagens regler är det inte godkänt ska tilläggas.
Du har ju en chans att göra dubbla nedgångar till undervåningen för att få det korrekt enligt alla konstens regler dock.
Passa även då på att byta vertikal stam till vänster så det blir plast i bjälklaget!
Det är mitt tips.
Ska värme/vatten-rören vara kvar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för tipset.
Ja det har varit en toa där inne men den stängdes av när nytt badrum byggdes på andra sidan väggen.
Men att då vara utan toalettstol under tiden vid ombyggnation kommer inte på fråga enligt familjen.
Så jag ligger nog lågt!
Ja det har varit en toa där inne men den stängdes av när nytt badrum byggdes på andra sidan väggen.
Men att då vara utan toalettstol under tiden vid ombyggnation kommer inte på fråga enligt familjen.
Så jag ligger nog lågt!
Röret i källaren går upp till avluftning på vindan.
Har ingen aning om det sitter fast på vägen så jag antar man måste låsa det på nåt sätt innan kapning.
Vad är sen bäst att skarva med?
Jet B koppling eller räcker det med gummi muffar?
Har ingen aning om det sitter fast på vägen så jag antar man måste låsa det på nåt sätt innan kapning.
Vad är sen bäst att skarva med?
Jet B koppling eller räcker det med gummi muffar?
Klicka här för att svara