2 536 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Avloppsdragning
Nu har jag bilat upp golvet och ska dra om avloppet och har lite frågor. Ni får ha översikt om jag använder termer fel då jag inte är helt insatt i alla begrepp. Toaletten ska bara flyttas en liten bit och jag behöver inte byta ut nått rör på denna del av stammen. I uppsticket sitter det en stos som ansluter mot toaletten. Kan jag endast flytta hela paketet dit jag ska ha det och alltså behålla stosen (endast en flytt på 10 cm)? Hur högt över gjutning ska den då ligga? Hur blir det med tätskikstanslutning mot stosen?
Andra frågan gäller avloppet till kommoden. Hur nära vägg ska jag komma upp med uppsticket?
Kanske ska tillägga att det är plaströr (stambytt 92)
Andra frågan gäller avloppet till kommoden. Hur nära vägg ska jag komma upp med uppsticket?
Kanske ska tillägga att det är plaströr (stambytt 92)
Jag går upp med 110 mms rör muffände för wc-anslutning. Hur högt över färdigt golv ska jag komma med muffen?
40 mm röruppstick, är det för tätskiktsanslutning. Vattenrören kommer upp 20 mm, d.v.s. det kommer att bli 20 mm från betong till ballofix. Måste detta ändras?
40 mm röruppstick, är det för tätskiktsanslutning. Vattenrören kommer upp 20 mm, d.v.s. det kommer att bli 20 mm från betong till ballofix. Måste detta ändras?
Klicka här för att svara