Har skrivit om detta i en annan tråd här men vill bara ha några åsikter om detta. Hade ju tänkt att gräva ur den gamla stenkistan, bredda den lite och göra den något längre, men har nu efter ett par dagar kanske ångrat mig. Grävde lite till strax nedanför brunnen och såg då en slang som går ner i befintlig stenkista, antaglingen har det gått av under en längre tid för att själva slangen låg 60 - 70 cm från brunnen, förklarar ju en del med stopp och översvämmad brunn osv. Grejjen är att efter jag rensat hålet i brunnen från skit så har det varken kluckat i avlopp eller stigit varken i dusch o slask utan fungerat "bra", funderar på om jag inte skall koppla på en bit slang mellan brunnen och slangen som går ner i stenkistan, lägga ner gammal sten med lite ny jag köpt, lägga på markduk samt jord och hoppas på att det bara var avbrottet mellan slang och brunn.(se bild)
068dy.jpg
Uploaded with ImageShack.us

Iaf så kopplade på en ny slang mellan hålet i brunnen och befintlig slang som går ner i stenkistan, fyllde upp det jag grävt upp med ett antal skottkärror natursten, på med markduk och sen jord o grästuvor ovanpå, är väl bara och hålla tummarna att stenkistan sväljer ett antal år till...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.