Hej alla, för en 8 år sen så installerade vi en debe avloppspumpstation vid en gäststuga . nu är bygget i princip klart. testade pumpen och den funkar väl som den ska antar jag , men den tömmer inte brunnen. hittar en backventil i princip i botten av brunnen helt oåtkomlig ! någon som sett ngt liknan Bild på installationsarbete i en brunn med rör och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pump i brunnen med sladdar och slangar, omgiven av blått rep och låsanordning, mot stenkrossbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en typskylt på en äldre elektrisk motor, omgiven av blåa rep och rost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
de? denna stn pumpar upp avloppsvatten till vårat bostadshus avlopp, ungefär 60 meter och ca 4 meter lyft, stara tack på förhand om vad man kan göra,
 
  • Grön brunnslock markerad "debe pumpdal" på grus, person i crocs, metallstång i kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Är inte det normala att pumpens flottör bryter strömmen innan pumpgropen är helt tom? Annars blir det luft i pumpen.
 
tror det jag har länspumpat för att se bättre , om det sitter backventil i botten eller ej
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.