Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Så det blir mera fallhöjd inan minskningen så att proppen packas ihop effektivare och sitter bättre.
Skämt åsido så kan lite fart slå sönder s*i*en så det kan passera.
Protte
Skämt åsido så kan lite fart slå sönder s*i*en så det kan passera.
Protte
Jo det kanske är sant, ska ha en vägghängd toa hade jag tänkt så jag kan säkert ordna til en halv meters höjd innan förminskningen.
Som jag ser det så behåller jag mitt 75 rör och provar, skulle det skita sig, så får jag ta det beslutet att riva väggen eller installera en saniflo senare i så fall.
Som jag ser det så behåller jag mitt 75 rör och provar, skulle det skita sig, så får jag ta det beslutet att riva väggen eller installera en saniflo senare i så fall.
Nej, jag menade att det kunde behövas litet volym ovanför tratten ifall det skulle stoppa till det så kan tyngden hjälpa till.prototypen skrev:
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det var väl andemeningen i mitt inlägg, lite fart och tyngd som trycker till och får in det i 75 röret.
Protte
Protte
I princip får man ju aldrig gå från större till mindre diameter när det gäller avlopp. tror dock i detta fall att det kan funka. En sak som är viktig dock är att övergång till 110 rör i krypgrund sker på stående stam.
Anledning till att stående rör bara är 75 är att det är en luftningsledning. Krävs antagligen inte mer för aktuellt avlopp. Dock är jag av uppfattningen att man skall använda så stort rör som möjligt för luftningsledning.
Framtida användning är ju också viktig. Bara toapapper inget annat. Använd toa nere att skita på i första hand så borde det klara sig.
Anledning till att stående rör bara är 75 är att det är en luftningsledning. Krävs antagligen inte mer för aktuellt avlopp. Dock är jag av uppfattningen att man skall använda så stort rör som möjligt för luftningsledning.
Framtida användning är ju också viktig. Bara toapapper inget annat. Använd toa nere att skita på i första hand så borde det klara sig.
Klicka här för att svara