Vi har haft hantverkare som renoverat ett av våra badrum, och nu är de nästan klara. Men jag blev lite förbryllad när jag såg avloppet från handfatet. Kan det verkligen se ut så här?

I min värld har jag fått för mig att det ska gå upp en bit ovanför golvet, men jag kanske har helt fel. Tänkte i alla fall att jag kollar med alla proffs här innan jag betalar någon faktura :)

Badrumsgolv under renovering med synlig vattenledning och avloppsrör som inte är helt installerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrumsgolv med ofärdigt avlopp där rör saknas och byggavfall syns i öppningen.
Skapa konto
Oavslutat badrumsgolv med synligt och otäckt handfatssavlopp omgivet av mörka klinkerplattor.
Skapa konto

Ja det borde gå ovanför golvet, dra ur tussen och fota så får vi se hur det ser ut

S
Om röret inte sticker upp hela vägen men tätskiktet är utfört korrekt så är det inte HELA VÄRLDEN att det blev sådär. Men jag tycker det ser mkt märkligt ut.

Instämmer med tidigare, ta ur tussen o posta nya bilder.

Tack för snabba svar! Badrummet är 4 mil bort, men ska se om jag hinner dit och ta lite nya bilder idag :)

Nu har jag varit i lägenheten igen och fotat. Såhär ser det ut när pappret är borttaget!

Ett hål i en vägg med borttaget papper, omringat av ojämna isoleringslager och synlig ledning.
Skapa konto

Ett öppet hål i en vägg med borttaget papper och synliga lager av gips och isolering runt kanten.
Skapa konto

Krilleman
Jösses vad konstigt!

Är det rör eller eller en muff som kommer upp där?

50mm gissningsvis...

Krilleman krilleman_215 skrev:
Jösses vad konstigt!

Är det rör eller eller en muff som kommer upp där?

50mm gissningsvis...
Vad jag kunde se så var det ett rör som kom upp.

50mm låter rätt.

Krilleman
Krilleman krilleman_215 skrev:
Då hade en skarvnippel från Smartline (tätar invändigt i gråa rör) med en snutt 50mm rör, itryckt från ovansidan varit, rätt väg att gå för att få tätskiktet korrekt...

[länk]

[bild]
Ah, så de kan fortfarande få det rätt i alla fall när de monterar inredningen? :)

Va fan har dom gjort? Ser ju ut som isolering nästan

• Gilla
Norlen
  • Laddar…
K Kromo skrev:
Va fan har dom gjort? Ser ju ut som isolering nästan
Ja, jag håller med. Men det är pappret som de har lyckats få fast i både fogen och det gråa de kladdade på innan.

Okej men om det sitter papper i fogen gör det ju inte så mycket men om det du kallat det gråa de kladdade på är tätskicktet så är det inte bra! Papper suger ju till sig fukt och om det är pappersrester inblandat tror jag inte det är tätt. Sen är ju frågan vid handfaten om deg spelar nån verklig roll.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.