1 267 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
avlopp
Medlem
· uppsala
· 1 inlägg
hej
jag har ett litet problem. Vi har en golvbrunn i duschen som, vid första anblick, det verkar vara stopp i. När man spolar ner vatten så stiger vattennivån över golvbrunnen och vattnet kommer ut på golvet. Golvbrunnen har ett uttagbart vattenlås och lossar jag lite på vattenlåset, bara så mycket så att luft kan komma ut, så rinner vattnet igenom utan problem. Vattenlåset är rent och fint.
jag har ett litet problem. Vi har en golvbrunn i duschen som, vid första anblick, det verkar vara stopp i. När man spolar ner vatten så stiger vattennivån över golvbrunnen och vattnet kommer ut på golvet. Golvbrunnen har ett uttagbart vattenlås och lossar jag lite på vattenlåset, bara så mycket så att luft kan komma ut, så rinner vattnet igenom utan problem. Vattenlåset är rent och fint.
Om vattenlåset är rent i övrigt så låter det som ett problem med luftningen. Har det alltid varit så här? Hur långt är det till avluftningen på stammen? Har du kontrollerat att avluftningsröret inte är tilltäppt (t.ex. isbildning eller fågelbo i röret uppe på taket), eller att eventuell avfluftningsventil inte har kärvat ihop?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Låter hellre som om det sitter vacumventil + att det är stopp i avloppet långt bort.
Protte
Protte
Klicka här för att svara