Fogen släpper igenom vatten, så ur den synvinkeln så gör det inget att det saknas lite fog.
Silikonet är lite ”kladdigt”, kunde ha gjorts bättre, tex genom att sätta tejp runt avloppsröret, som sticker ut genom väggen, innan silikonet applicerades och när silikonet var avjämnat så hade tejpen tagits bort.
Däremot så ska tätskikt gå upp på avloppsröret.
Det horisontella avloppsröret skulle vara några mm kortare så att röret kommer i mitten av gummimuffen in i väggen.
Eller så räcker det med att trycka röret lite åt höger.