Det börjar bli dax att flytspackla badrumet, men det är bara ett frågetecken.
Hur gör jag med toaavloppet? ska det vara slätände kapad jäms med golvet, eller ska man spara ett par cm och använda en fiberduk med med krage. eller det sista budet 110 s rör med muff, skulle hellst villja ha det sista allternativet men jag hittar ju ingen fiberduk som passar. den ska ju vara ca 140 mm men jag hittar bara duk för 110.

Fattar ingenting, så lite hjälp vore ju kanon

Tänkte du dra upp fiberduken på muffen då lr?
Jag gjorde som så att jag hade ca 30cm 110 rör som stack upp, satte fiberduken runt detta och guckade på, sen när golv o allt var lagt kapade jag röret kanske 2cm över golv och sätter på muffen där...

Fast mitt rör kommer upp för långt från väggen så jag har inte monterat toastolen ännu iofs eftersom det ser konstigt ut :/

Jag hade ju tänkt så, men finns det ingen sådan så och det lutar nog åt din ide.
Men jag hade tänkt mig en muff som var några cm offcenter, och på den så rekomenderar dom att den ska ligga direkt mot golvet och då genast blir det ju
problem om man sparar ett par cm på röret, för den ska ju träs i 110 röret för att sedan passa toa stosen.
Men är det brukligt att man använder fiberduk vid toa då?
Jag tycker det känns bäst så, bara för att vara på den säkra sidan.
Men på den infomaton jag sett så har dom en så kallad slätände kapad jäms med glolvet, och där blir det ju lite knepigt med fiberduk.
Så jag får inte det att gå ihop, för fiberduk använder man ju överallt annars ju.

Muffen jag har är också lite "off center", men över denna sitter det även en täck kåpa, så man ser ju aldrig att den inte ligger ann mot golvet.
Men om du tar en rörmanchett och kletar fast på röret, sen lägger du ju golvet och sen kapar röret, då har du manchetten upp en bit på röret med tanke på att golvet bygger... och har du bara smetat tillräckligt med tätgucka när du limmade fast manchetten så kommer det ju täta ner ändå.

Ja, låter ju hur logiskt som hellst ju.
det är ju inget att vänta på.
men jag gör nog ändå som du sa i första läget, och sparar ett par cm. kanns bättre så.
men lär ju kanske mäta att allt får plats, det är dolt vattenlås på toan och därunder får man ju inte in hur mycket som hellst, kan det ju bli tajt om man sparar för mycket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.