Hej,jag har ett litet bekymmer med avloppsröret till toaletten,fick se i våran lilla källare under toaletten att det droppar toalett vatten ibland från 110 röret under toaletten,röret från toalett stolen går igenom golvet och i taket i källaren går det i en 90 graders böj,vi har ägt huset i 3 år och för typ 15 år sen renoverade man badrummet,då flytspacklade man och satte golvvärme,men 110 röret som toalett stolen är påkopplad på lät man vara,det resulterar ju att röret inte sticker upp som det ska göra,istället har man valt och sätta en gummi manschett på det röret som är under golvnivå och sen en typ av förhöjning i manschetten och högst upp ytterligare en gummi manschett till toalettstolen,misstänker att det är här nånstans det läcker,ska ta lös stolen i helgen igen,110 röret sitter inte helt centrerat i hålet heller,helst skulle jag vilja byta ut hela röret till ett nytt som går genom hela golvet men det är flytspacklat runt röret så det sitter väl som berget,finns det några riktiga förhöjningar som man kan trycka i det befintliga 110 röret och sen kapa det 4-6 cm ovanför golvet,kanske typ nån typ av flex förhöjning iomed att röret inte sitter rakt i hålet,hoppas ni förstår hur jag menar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.