Har köpt en ny Electrolux tvättmaskin och har en fråga om avloppsslangen. Den är nu inkopplad som på fotot, alltså bara nedtryckt i ett 32mm rör som går ner till golvnivå och sedan strax över en meter till en golvbrunn. Så var vår gamla också alltid kopplad utan problem. Men i manualen står det att det måste var ett ventilerat avloppsrör, varför(?) Baksug? Är det bättre att sätta en spilltratt i röret och bara lägga ner slangen i det?
Anledningen till att jag frågar är att tvätten är ganska varm efter tvättslut, den borde vara kallare efter sköljning anser jag. Kan det bero på avloppet att inte allt varmt vatten kommer ut korrekt?
Tack på förhand!
Anledningen till att jag frågar är att tvätten är ganska varm efter tvättslut, den borde vara kallare efter sköljning anser jag. Kan det bero på avloppet att inte allt varmt vatten kommer ut korrekt?
Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
32 rör kan vara lite snålt när det kommer mycket vatten och kan ge upphov till kapilärdrag i röret som drar med sig vatten från maskinen, det slutar inte att rinna, därav ska det vara en öppen anslutning som luft kan komma in i. Har ni haft det så förut så kostar det inget att prova med den nya.
Klicka här för att svara