Vi har gråvattenavlopp i stugan. Det har blivit stopp, men vi grävde fram det. Insåg att gråvattnet bara rinner ut i diket. Vi behöver byta 1,5 meter av röret. Har ni några idéer om hur man kan göra detta på ett bra sätt? Vill ju också skydda det så att inte möss och andra djur tar sig in.

Vi har fått godkänt ett gråvattenfilter som filtrerar gråvattnet i källaren, så kommunen godkände att det rinner ut i diket.

Tack för alla förslag.
 
  • Jordig dikeskant med ett synligt gråvattenavloppsrör, delvis täckt av växtlighet och rötter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävd mark med trasigt gråvattenrör. Rördelar synliga ovan jord vid ett dike. Gröna växter syns runtom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.