Hej!
Vårt avlopp har plötsligt börjat spöka, vid en dusch i duschkabinen så blev golvet heltäckt med vatten och panik inträffade.

Det är någon mysko med luftningen tror jag, när jag spolar i handfatet kluckar det och när jag kör i duschen så rinner det över.

Grejen hör till den när man tar bort vattenlåset i duschen så rinner allt ned som smör och ingen påverkan när man spolar i handfatet.( bra info?)

Har kört ned avloppsrensaren i duschen utan att det känts som något stopp eller att det hjälpte.
Tänkte att det kan vara löv eller någon fågel i luftningsröret så sprang upp på taket och kollade samt körde ned avloppsrensaren där också men det hjälpte inte heller.

Vad tusan kan vara problemet?? Någon expert? Det är ett bdt avlopp.

K Killen som behöver hjälp skrev:
Hej!
Vårt avlopp har plötsligt börjat spöka, vid en dusch i duschkabinen så blev golvet heltäckt med vatten och panik inträffade.

Det är någon mysko med luftningen tror jag, när jag spolar i handfatet kluckar det och när jag kör i duschen så rinner det över.

Grejen hör till den när man tar bort vattenlåset i duschen så rinner allt ned som smör och ingen påverkan när man spolar i handfatet.( bra info?)

Har kört ned avloppsrensaren i duschen utan att det känts som något stopp eller att det hjälpte.
Tänkte att det kan vara löv eller någon fågel i luftningsröret så sprang upp på taket och kollade samt körde ned avloppsrensaren där också men det hjälpte inte heller.

Vad tusan kan vara problemet?? Någon expert? Det är ett bdt avlopp.
Hallå!

Jag hade liknande i köket, den visade sig vara stopp ca 4m längre bort i röret.

Det kluckande ljudet kom från att "stoppet" släppte igen lite vatten och skapade ett slags vakum.

Jag kopplade loss ett rör och körde rensslang kopplat till högtryckstvätten.

Lycka till

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
R Rhudoc skrev:
Hallå!

Jag hade liknande i köket, den visade sig vara stopp ca 4m längre bort i röret.

Det kluckande ljudet kom från att "stoppet" släppte igen lite vatten och skapade ett slags vakum.

Jag kopplade loss ett rör och körde rensslang kopplat till högtryckstvätten.

Lycka till
Tack för svar, börjar också misstänka att det kanske är ett stopp ändå, det märkliga är dock att jag körde ned avlopppsrensaren 7 meter in utan att det verkar vara något stopp.
Sen att det rinner hur bra somhelst när jag tar bort vattenlåset och spolar både i handfatet och duschen samtidigt.. 😵

Får kanske testa gå ned i köket med rensaren och se om jag når längre där

Claes Sörmland
Du har partiellt stopp längre ned i stammen. Garanterat.

Claes Sörmland
K Killen som behöver hjälp skrev:
Sen att det rinner hur bra somhelst när jag tar bort vattenlåset och spolar både i handfatet och duschen samtidigt.. 😵
Skärmavbild 2026-07-24 kl. 06.35.07.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Krilleman och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.