579 läst ·
2 svar
579 läst
2 svar
Avlopp i jordkällaren
Är mitt uppe i att flytta hela pumpanläggning för min djupborrade brunn till jordkällaren och behöver få dit ett avlopp till eventuellt vattenfilter.
Trädgården är redan uppgrävd och har tyvärr stött på en massa berg och sten så det är ingen rak uppgrävning.
Hur går jag tillväga med avloppet?
Kan jag använda en större PEM-slang som är flexibel eller ska jag köra på oranga rör 110?
Detta handlar ju endast om backspolning från vatten filter, kan jag lägga avloppet grunt utan att få problem under vinterhalvåret?
Ifall PEM Slang, hur ansluter jag PEM-slangen till Stenkistan?
Trädgården är redan uppgrävd och har tyvärr stött på en massa berg och sten så det är ingen rak uppgrävning.
Hur går jag tillväga med avloppet?
Kan jag använda en större PEM-slang som är flexibel eller ska jag köra på oranga rör 110?
Detta handlar ju endast om backspolning från vatten filter, kan jag lägga avloppet grunt utan att få problem under vinterhalvåret?
Ifall PEM Slang, hur ansluter jag PEM-slangen till Stenkistan?
Produkter som diskuteras: "Stenkistan"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Är det bara för gråvatten för backspolning borde väl en grov PEM funkar ypperligt ?
"Anslutning" till stenkistan är väl bara att slangen slutar i stenkistan ? En stenkista är ju inte tät på det sättet.
"Anslutning" till stenkistan är väl bara att slangen slutar i stenkistan ? En stenkista är ju inte tät på det sättet.
Ja du har rätt! Kör på en PEM 50 tänkte jag, borde det räcka för flödet?klaskarlsson skrev:
Nä det är sant, aldrig handskats med en stenkista förut. Man kör bara in den en bit och förankrar den med jord/sand runt så att den inte drar iväg?
Väl inne i jordkällaren, ska man sätta en spilltratt på andra änden av PEM slangen?
Klicka här för att svara