Är det kommunalt VA du har, kan du ha en kvarn, egen VA är katastrof för infiltrationen. Sen ska alla rör läggas med nerförsbacke ca 1 cm per meter om du ska kallställa och ventiler på lägsta stället. Detta för att vattnet ska rinna ut, utan att behöva hålla på och blåsa, som inte får bort allt i alla fall.