Hej. Vi funderar på att i gäststugan installera vatten och avlopp ,alltså disk, dusch och toa. Men, allt skall ju tömmas till vintern då stugan är oanvänd. Funderar på en toa med kvarn för att få rören tunnare. Tips önskas.
 
Är det kommunalt VA du har, kan du ha en kvarn, egen VA är katastrof för infiltrationen. Sen ska alla rör läggas med nerförsbacke ca 1 cm per meter om du ska kallställa och ventiler på lägsta stället. Detta för att vattnet ska rinna ut, utan att behöva hålla på och blåsa, som inte får bort allt i alla fall.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.