Hej!
Jag tillbringar tid i sommarhuset och kom då på att jag har stört mig i många år på hur duschlösningen ser ut.

Brunnen har rest sig så att det idag inte finns fall för allt vatten.

Vi har löst det genom en skrapa idag men satt och funderade på om det inte fanns några andra lösningar?

Att renovera badrummet finns inte på kartan tyvärr.

Är det bara en duschkabin som finns som lösning eller har någon en smartare lösning? :)

• Duschhörna i badrum med upphöjd golvbrunn och ingen vattenavrinning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur menar du med att den rest sej?

Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Hur menar du med att den rest sej?
Själva brunnen har tryckts upp så att den idag ligger högre än resten av duschen, det jag vill skapa tror jag är ett nytt fall i duschen.

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Duschdraperi?
Det finns, men jag vill skapa ett nytt fall i duschen utan att behöva riva hela badrummet :)

T
Har den "rest" sig så har du förmodligen en fuktskada, vatten har kommit ner till spånskivan som sväller och "reser" sig.

Enda lösningen för i nuläget är att sätta in en billig duschkabin om du nu inte har råd att renovera.

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Ursäkta dum fråga men är golvbrunnen rensad? Tänker att det kanske är därför vattnet inte rinner undan ordentligt. :oops:

T tank77 skrev:
Har den "rest" sig så har du förmodligen en fuktskada, vatten har kommit ner till spånskivan som sväller och "reser" sig.

Enda lösningen för i nuläget är att sätta in en billig duschkabin om du nu inte har råd att renovera.
ajfan, har haft mina misstankar om det. Dock har det varit såhär i 20 år nu så förmodligen är det ingen fara, det går inte att ersätta mattan som sitter idag om man svetsar ordentligt?

Idag finns det ju en skarv i "nersänkningen" (som jag alltid har varit misstänksam mot)...

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ursäkta dum fråga men är golvbrunnen rensad? Tänker att det kanske är därför vattnet inte rinner undan ordentligt. :oops:
jodå, det stor vatten ca 3 cm från golvbrunnen så det är tyvärr inte det som är felet.. :/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.