Hej!
Jag tillbringar tid i sommarhuset och kom då på att jag har stört mig i många år på hur duschlösningen ser ut.
Brunnen har rest sig så att det idag inte finns fall för allt vatten.
Vi har löst det genom en skrapa idag men satt och funderade på om det inte fanns några andra lösningar?
Att renovera badrummet finns inte på kartan tyvärr.
Är det bara en duschkabin som finns som lösning eller har någon en smartare lösning?
Jag tillbringar tid i sommarhuset och kom då på att jag har stört mig i många år på hur duschlösningen ser ut.
Brunnen har rest sig så att det idag inte finns fall för allt vatten.
Vi har löst det genom en skrapa idag men satt och funderade på om det inte fanns några andra lösningar?
Att renovera badrummet finns inte på kartan tyvärr.
Är det bara en duschkabin som finns som lösning eller har någon en smartare lösning?
Renoverare
· Kalmar
· 3 052 inlägg
Hur menar du med att den rest sej?
Duschdraperi?
Själva brunnen har tryckts upp så att den idag ligger högre än resten av duschen, det jag vill skapa tror jag är ett nytt fall i duschen.Andreas_kalmar skrev:
Det finns, men jag vill skapa ett nytt fall i duschen utan att behöva riva hela badrummetMariaiÖstergötland skrev:
Har den "rest" sig så har du förmodligen en fuktskada, vatten har kommit ner till spånskivan som sväller och "reser" sig.
Enda lösningen för i nuläget är att sätta in en billig duschkabin om du nu inte har råd att renovera.
Enda lösningen för i nuläget är att sätta in en billig duschkabin om du nu inte har råd att renovera.
Ursäkta dum fråga men är golvbrunnen rensad? Tänker att det kanske är därför vattnet inte rinner undan ordentligt. 
ajfan, har haft mina misstankar om det. Dock har det varit såhär i 20 år nu så förmodligen är det ingen fara, det går inte att ersätta mattan som sitter idag om man svetsar ordentligt?T tank77 skrev:
Idag finns det ju en skarv i "nersänkningen" (som jag alltid har varit misstänksam mot)...
Klicka här för att svara