8 392 läst ·
22 svar
8k läst
22 svar
Avlägsna stenbumlingar - hur?
bauhaus har snigeldynamt iaf på svågertorp utanför malmö. annars har säkert alla som är åf för tex finja så de kan beställa, tex woody. bauhaus tog nog 400 el 500 kr/4 liter om jag inte minns fel.
köper man termittändare eller är det ngt man pillar ihop själv? låter som det roligaste sättet hittills
köper man termittändare eller är det ngt man pillar ihop själv? låter som det roligaste sättet hittills
Är du verkligen säker på att det var Bauhaus svågertorp? Jag var nämligen där igår och frågade och tjejen i kundtjänsten sa att hon själv blev hänvisad till granngården för ett par år sedan när hon själv behövde, så dom hade minsann inget själva... ?likblek skrev:
eeeeeee... jo men visst.. jag köpte inget själv eftersom de tipsade om att jag skulle hyra en mataki (?) borrhammare som skulle klyva stenen som bara den... efter 10 min så åkte det tillbaka med ett platt spett - fick hela avgiften tillbaka...
jag är nästan 100 på att det har snigeldynamit i ett skåp på uteavdelningen i närheten av de andra bruken.. inte alltid att det har så bra koll på bauhaus.. jag avstod pga priset men så ligger sten j***arna vackert i trädgården också... är lite sugen på att testa termit men det får bli när bonden skördat på åkern i höst...
min fråga kvarstår: dessa termittändare köper man dem eller gör man dem?
jag är nästan 100 på att det har snigeldynamit i ett skåp på uteavdelningen i närheten av de andra bruken.. inte alltid att det har så bra koll på bauhaus.. jag avstod pga priset men så ligger sten j***arna vackert i trädgården också... är lite sugen på att testa termit men det får bli när bonden skördat på åkern i höst...
min fråga kvarstår: dessa termittändare köper man dem eller gör man dem?
Termittändare kan man köpa...hittade följande på Svenska Kemi.
http://www.svenskakemi.nu/lagerkemikalier.html (du få skrolla ner en bit).
Vet inte riktigt hur dessa termittändare funkar, men man kan säkert ringa och höra med firman. (Isåfall så är även jag intresserad av att veta hur de funkar....har ju lite sten som skall bort på tomten som jag skall köpa)
http://www.svenskakemi.nu/lagerkemikalier.html (du få skrolla ner en bit).
Vet inte riktigt hur dessa termittändare funkar, men man kan säkert ringa och höra med firman. (Isåfall så är även jag intresserad av att veta hur de funkar....har ju lite sten som skall bort på tomten som jag skall köpa)
TIPS:
cheapy har dermex (typ samma som snigeldynamit) från maxit för 359kr/4 kg
är lite sugen men först så måste ju bonden skörda å så gäller det att få dit stenarna också... vill inte testa där deligger nu 3m från husväggen :-?
edit: sigeldynamit är väl inte det jag är sugen på utan snarare termiten...
cheapy har dermex (typ samma som snigeldynamit) från maxit för 359kr/4 kg
är lite sugen men först så måste ju bonden skörda å så gäller det att få dit stenarna också... vill inte testa där deligger nu 3m från husväggen :-?
edit: sigeldynamit är väl inte det jag är sugen på utan snarare termiten...
käre saltrulle,
jag är en hyfsat nätt tös som köpte en slagborr av billigare typ, ca 200 kr, samt några dyrare borr. jag hade jättebumlingar i grunden inomhus som måste bort före gjutning. använde därför snigeldynamit (köpt på NP Nilssons i Förslöv), med stor framgång. det är bara att borra (som är lite slitigt, men använd mask, lova) några hål i varje sten, röra ihop snigeldynamiten, hälla i och sen vänta. ju längre du väntar desto mindre behöver du slita. jag klarade det så det gör du också, lycka till.
ewa
jag är en hyfsat nätt tös som köpte en slagborr av billigare typ, ca 200 kr, samt några dyrare borr. jag hade jättebumlingar i grunden inomhus som måste bort före gjutning. använde därför snigeldynamit (köpt på NP Nilssons i Förslöv), med stor framgång. det är bara att borra (som är lite slitigt, men använd mask, lova) några hål i varje sten, röra ihop snigeldynamiten, hälla i och sen vänta. ju längre du väntar desto mindre behöver du slita. jag klarade det så det gör du också, lycka till.
ewa
1.) Hyr en Cobra och borra lite:
http://www.familjenlindstrom.se/images/cobra.jpg
2.) I med Snigeldynamit och vänta några timmar/max 1 dygn
3.) Kör bort eller ring grävis:

http://www.familjenlindstrom.se/images/cobra.jpg
2.) I med Snigeldynamit och vänta några timmar/max 1 dygn
3.) Kör bort eller ring grävis:

Om du nu ska testa termit så tänk på att....
Det brinner tusentals grader varmt
Det går *inte* att släcka när det väl brinner
Du (eller någon som råkar vara i närheten) riskerar svåra ögonskador bara genom att titta på elden
Det stänker och sprätter och stänket kan sätta eld på vad det än träffar. Typ mark, träd, hus...
Så, visst verkar det roligare än snigeldynamit men attans så farligt
Det brinner tusentals grader varmt
Det går *inte* att släcka när det väl brinner
Du (eller någon som råkar vara i närheten) riskerar svåra ögonskador bara genom att titta på elden
Det stänker och sprätter och stänket kan sätta eld på vad det än träffar. Typ mark, träd, hus...
Så, visst verkar det roligare än snigeldynamit men attans så farligt
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden