Hej,
Jag flyttar från lägenheten och behöver ta bort diskmaskinen.
Det ger upphov till två problem:
1) Vad göra med anslutningen till diskmaskinens tilloppsslang?
Man stänger av vattnet på blandaren och under diskbänken ser det ut såhär:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Diskmaskins manualen har följande att säga om montering av inloppsslang:
Om du själv utför anslutningen ska fästmuttern på maskinens
inloppsslang skruvas på en 3/4" gas gänga eller på en
specialanpassad koppling av typ Ballo-Fix.
Kan man använda ett enkelt lock efter att man avlägsnat inloppsslangen?
Typ:
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...lamringar-nipplar-och-bussningar/lock-452271/
eller är det en dålig lösning?
2) Vad göra av avloppsanslutningen?
Borde räcka att använda en propp typ:
https://www.hornbach.se/shop/JAFO-Propp-svart-PVC-8086521/7152867/artikel-detaljer.html
?