Har nyss flyttat till villa och beställt ADSL från Telia som jag idag fick hem. Skulle koppla in det men då har förra ägaren (tydligen en idiot) klippt kabeln utomhus uppe vid nock, går det att skarva den där uppe och dra in ny till befintligt telejack? Är det svårt? Vad behöver jag?
Lite telekabel typ ekkx 4x0,5 eller liknande
Ett par fettfyllda skarhylsor typ röda "mörtögon"
Lite TC 3-5mm klammer
Ett telejack
här kommer en bild på inkopplingen. "du behöver bara koppla in ett jack, bilden visar även hur du ska koppla in fler jack"
Du använder bara Blåa och Vita parterna i den nya kabeln.
eller blå part med vita streck samt vit part med blå streck.
Det beror på hur kabeln är märkt....
Ett par fettfyllda skarhylsor typ röda "mörtögon"
Lite TC 3-5mm klammer
Ett telejack
här kommer en bild på inkopplingen. "du behöver bara koppla in ett jack, bilden visar även hur du ska koppla in fler jack"
Du använder bara Blåa och Vita parterna i den nya kabeln.
eller blå part med vita streck samt vit part med blå streck.
Det beror på hur kabeln är märkt....
Redigerat:
Klicka här för att svara