14 456 läst ·
49 svar
14k läst
49 svar
Avkapade underramar takstolar, dolt fel?
Jo, men de borde också skydda säljaren, i synnerhet som mäklarna brukar framhålla dem som ett skydd för köparen i samband med husförsäljningar, men i praktiken verkar de sällan eller aldrig fungera så. Vore kanske bra med en köparförsäkring som kunde köpas i samband med köparbesiktning, som skulle täcka kostnader för att gå på säljaren och Anticimex juridiskt och kanske ge ett utökat skydd för brister i köparbesiktningen.useless skrev:
Samtidigt får man ju inte glömma vad försäkringsbolag egentligen säljer, en känsla av trygghet mot att man betalar en faktura. Att kunden senare faktiskt vill ha ut pengar från försäkringen är ju krasst bara något olyckligt ont från försäkringsbolagets perspektiv, en kostnad. En försäkring som uppmanar kunderna till kostsamma och improduktiva juridiska konflikter finns det således ingen affär i.F FGLIN skrev:Jo, men de borde också skydda säljaren, i synnerhet som mäklarna brukar framhålla dem som ett skydd för köparen i samband med husförsäljningar, men i praktiken verkar de sällan eller aldrig fungera så. Vore kanske bra med en köparförsäkring som kunde köpas i samband med köparbesiktning, som skulle täcka kostnader för att gå på säljaren och Anticimex juridiskt och kanske ge ett utökat skydd för brister i köparbesiktningen.
För trådskaparen är det ett dolt fel inbyggt i stommen och det är bara att reklamera som ett dolt fel.
Antiximex har jag noll förtroende för från mina egna erfarenheter men jag har fått ersättning av dem för dolda fel. Var beredd på att de vill inte medverka att lösa ärendet, de vill bara få dig att ge upp din reklamation.
Antiximex har jag noll förtroende för från mina egna erfarenheter men jag har fått ersättning av dem för dolda fel. Var beredd på att de vill inte medverka att lösa ärendet, de vill bara få dig att ge upp din reklamation.
@r3jonwah85
It is not necessary to destroy the ceiling under the floor to support the beams. I also noticed there metal angles with labels on them. This and other materials visible in your photos may suggest that the remake was later than the year 80. Sometimes labels, materials have serial numbers, year of manufacture ...R r3jonwah85 skrev:
I think at least a hole have to be made to get to the beams, there is a semi-floating new inner-ceiling underneath that is from 2007 or 2008 when they refurbished the kitchen, contractors then added a new inner ceiling on the floor below, and unfortunately all of that structure is attached to the old one with the current skewed levels which is why the crack between wall and ceiling showed itself when adding load to the other side of the beam (works like a lever).S sturnus skrev:@r3jonwah85
It is not necessary to destroy the ceiling under the floor to support the beams. I also noticed there metal angles with labels on them. This and other materials visible in your photos may suggest that the remake was later than the year 80. Sometimes labels, materials have serial numbers, year of manufacture ...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden