Ska köpa en avfuktare för att få bättre luft i källaren. Några rekomendationer på fabrikat och modell?
Den det lutar åt just nu är Woods MDE12. Någon som testat den?

Jag har en MDE12, står i tvättstugan. Vill inte påstå att man får fräschare/bättre luft, kanske lokalt i tvättstugan då. Tvätten torkar fort iallafall

Mitsubishi E16S-S1 och Mitsubishi E16SX-S1 var bäst i Råd och Röns test i Januari 2004

Jag ska också köpa en avfuktare. Det lutar åt en Woods MDE14. Jag tror att det är en helt ny modell, har i alla fall inte sett den förut. 3990-: på Elon.

Hela MDE-programmet är nytt och består av MDE12, MDE14 och MDE25. MDE25 är den som har högst kapacitet (men som också låter mest). Största skillnaden mot de äldre DS-modellerna är att MDE styrs digitalt och har en LCD-display för visning av fuktighetsgrad, temperatur m.m. MDE-modellerna kan dessutom placeras mot en vägg eller i ett hörn då de inte tar in den fuktiga luften från baksidan.

Är det någon som har en länk till testet i Råd&Rön? ???

http://www.radron.se/templates/test____4232.asp

Har själv en Woods MDE25 som jag är mycket nöjd med ( till att torka tvätt i första hand). Det jag kan tycka är att den fina digitala displayen som får oss killar att välja den betydligt dyrare MDE framför MD (som är samma konstruktion i övrigt), jag vet..., jag gick ju på det själv ;), är helt onödig. Hur ofta, efter första veckan kanske, går man på fredagkvällen ner i källaren och kollar vad man har för luftfuktighet?? Aldrig!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.