701 läst ·
2 svar
701 läst
2 svar
Avfuktare
Medlem
· Västra götaland
· 204 inlägg
hej har en carl munter avfuktare m120 i krypgrunden. Tror jag har den kopplad så den suger luften där nere och sedan ut med den fuktiga. Finns 2 inloppskanaler på den och hur ska jag koppla om jag vill ta utomhusluften och bilda övertryck istället. För nu suger den ju luft ur allt och ur väggar och avfuktar. Borde arbeta mindre om den tar utomhusluften?
Sedan undrar jag om någon har en ide att pumpa upp kondensvatten? Liten tät micro pump? Avfuktaren står ju lägre än marknivå....
Sedan undrar jag om någon har en ide att pumpa upp kondensvatten? Liten tät micro pump? Avfuktaren står ju lägre än marknivå....
Produkter som diskuteras: "Avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Hur tänkte du nu
.
Fördelen med en sådan dyr avfuktare som du har, är att skapa ett undertryck i krypgrunden genom att avfukta krypgrundens luft och blåsa ut den fuktiga luften.
Utomhusluften vill man INTE avfukta, det blir dyrt.
Fördelen med en sådan dyr avfuktare som du har, är att skapa ett undertryck i krypgrunden genom att avfukta krypgrundens luft och blåsa ut den fuktiga luften.
Utomhusluften vill man INTE avfukta, det blir dyrt.
Medlem
· Västra götaland
· 204 inlägg
Jaha okej har jag rätt monterat då altså, de båda inloppsrören ska altså suga suften från krypgrunden med?Peter2400 skrev:
Tips på att få bort kondensvatten?
Klicka här för att svara