21 250 läst ·
46 svar
21k läst
46 svar
Avfuktare till liten tvättstuga (torka tvätt)
Sida 1 av 4
Jag är på jakt efter en liten smidig avfuktare till en tvättstuga på bara 4 kvm. Tvättstugan har inga bekymmer med fukt utan det är för att snabbt och effektivt torka tvätt som jag önskar göra detta inköp.
Det känns viktigt att avfuktaren har följande egenskaper:
- dräneringsslang
- timer
- låg ljudnivå
- hygrometer för automatisk avfuktning
- liten storlek pga litet rum
Jag tar tacksamt emot era tips och varningar i djungeln av avfuktare!
Det känns viktigt att avfuktaren har följande egenskaper:
- dräneringsslang
- timer
- låg ljudnivå
- hygrometer för automatisk avfuktning
- liten storlek pga litet rum
Jag tar tacksamt emot era tips och varningar i djungeln av avfuktare!
Produkter som diskuteras: "Avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
En sån här verkar ha bra kvalitet: Mitsubishi MJ-E20BG-E1 Dehumidifier by Mitsubishi MJ-E20BG-E1 Dehumidifier http://www.amazon.co.uk/dp/B00EVQ4Q90/ref=cm_sw_r_udp_awd_TD.6sb03HTZRG
Räcker det inte med frånluft och cirkulation i tvättstugan?
Hur många varvs centrifugering är det på tvättmaskinen?
Hur många varvs centrifugering är det på tvättmaskinen?
Medlem
· Dalarna
· 195 inlägg
På Clas Olsson har dom en bra för ca 1300:-
Det jag tvättat och hänger upp kl 23 kan jag sätta på mig dagen efter kl 06 utan problem eller avfuktare....
Precis. Lite snabbare torkning hade inte skadat, torktumlaren vill man ju inte använda mer än nödvändigt.
vi står inför första bebisens ankomst och inom kort kommer tvättmaskinen gå dygnet runt. Då får gärna tvätten i den lilla tvättstugan torka så snabbt som möjligt.
vi står inför första bebisens ankomst och inom kort kommer tvättmaskinen gå dygnet runt. Då får gärna tvätten i den lilla tvättstugan torka så snabbt som möjligt.
Letar också efter en som inte tar massa plats med fungerar bra för att torka tvätt.
Jag skulle dessutom helst vilja ha en avfuktare utan vattenbehållare eftersom jag kommer leda ner vattnet i golvbrunnen, behållaren är ju ofta halva storleken... Finns det ens?
Jag skulle dessutom helst vilja ha en avfuktare utan vattenbehållare eftersom jag kommer leda ner vattnet i golvbrunnen, behållaren är ju ofta halva storleken... Finns det ens?
Jag trodde alla hade en slanganslutning istället för behållare om man så vill.Lane skrev:
I vilket fall så tror jag de flesta har det och om inte så får du göra hål i behållaren och sätta en slang där.
Jo, klart det finns slang, men de har ändå en rejäl tank som gör hela avfuktaren onödigt stor.
sblixten skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 359 inlägg