Är det någon som testat de kompressorlösa avfuktarna med Peltierelement?
Jag har ett litet källarutrymme jag använder som kallförråd, kanske 3m2.
Tyvärr är det hög luftfuktighet, man kan inte förvara något som kan mögla nära golvet.
Det är oisolerad bottenplatta på makadam, yttervägg mot krypgrund.
Jag misstänker att en vanlig kompressoravfuktare kommer att värma upp utrymmet för mycket och att ölen blir jummen. Jag har avfuktare för resten av källaren och det funkar bra
Peltier-avfuktarna drar ju bara 20-30W, det borde inte värma så mycket. Men avfuktningen kanske inte räcker till.
Praktiska erfarenheter någon?

/Höghus
 
Börja med en torr-boll?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Börja med en torr-boll?
Testat, men det räcker inte till.

/Höghus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.