2 347 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Avfuktare efter isodrän dränering?
Hej
Firman som dränerade runt vårt hus påstod att avfuktare inte skulle användas efter dränering , då källaren blev som en tvättsvamp, och suger in fukt som annars inte hade kommit in. Vad tror ni?
Mvh
Firman som dränerade runt vårt hus påstod att avfuktare inte skulle användas efter dränering , då källaren blev som en tvättsvamp, och suger in fukt som annars inte hade kommit in. Vad tror ni?
Mvh
Produkter som diskuteras: "Avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Det var en av de som jobbade på firman jag anlitade som lyckades kläcka ur sug att det kunde bli fuktigare med avfuktare efter som den vände på fuktflödet genom väggen.
Jag konstaterade att kompetensen var obefintlig och slutade diskutera.
Det stämmer definitivt inte att det blir fuktigare av en avfuktare.
Jag konstaterade att kompetensen var obefintlig och slutade diskutera.
Det stämmer definitivt inte att det blir fuktigare av en avfuktare.
Ne jag tycker också det låter konstigt.
Den fuktiga luften i källaren ska ju kunna vandra genom källarväggarna ut i isodrän skivorna o de köper jag.
Men med en avfuktare borde bara fuktvandringen bli mindre, efter som luften i källaren är torrare
Den fuktiga luften i källaren ska ju kunna vandra genom källarväggarna ut i isodrän skivorna o de köper jag.
Men med en avfuktare borde bara fuktvandringen bli mindre, efter som luften i källaren är torrare
Japp, det var grävmaskinisten i mitt fall.
Dränerade själv för flertalet år sedan med 200mm isodrän - Avfuktaren står där nere, på hela tiden. Den drar igång på sommaren och går då ganska ofta. På vintern däremot går den knappt alls, just är den tyst och den har varit tyst i ett par veckor...
Att det skulle medföra att huset blir som en svamp tror jag inte på, min går på sommaren för att den generella luftfuktigheten ökar. På vintern är det torrt och tillika tort i källaren.
Den där firman vet inte vad dom pratar om...
Att det skulle medföra att huset blir som en svamp tror jag inte på, min går på sommaren för att den generella luftfuktigheten ökar. På vintern är det torrt och tillika tort i källaren.
Den där firman vet inte vad dom pratar om...
Så nu är avfuktaren i drift igen.
Tack för alla svaren
Tack för alla svaren
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden