Beställde idag en EVOLUTION 200 från www.sinks-taps.com

Supertrevliga! Kollade först med dom via deras Live-chat, och då meddelade dom att man skulle ringa in om man ville beställa till Sverige

Så allt gick kanonsmidigt, och dom ville även ha en sort verifiering på att kortets ägares namn vad samma som leveransadressen.

Och jag har internetbank och E-faturor så det vad bara gå in och ta några av sina E-fakturor och spara ned som pdf och maila.

Frakten kostar väl lite...men det bra mkt billager än att köpa i Sverige d^_^b

Och i farten beställde Cover Control....slipper jag borra hål i bänkskivan runt vasken där det alltid är blött (inte för elen skull eftersom den är trycklufts styrning utan för läkage)

ItemQtyUnit PriceSub TotalEURO48 Delivery Surcharge - Small-Medium
1£49.00 £49.00 EUPK Plumbing Kit - -
1£13.00 £13.00 EVOLUTION Cover Control - -
1£51.00 £51.00 EVOLUTION 200 Waste Disposal Unit - -
1£298.00 £298.00 Delivery: £4.99 Total £415.99

dvs 4800:- fattar inte varför det ska kosta det dubbla här i Sverige

Idag kom min Insinkerator 200 från U.K ....och nu är den installerad och klar! :)

Tack för tipsen från denna tråd...har provat den och känner att det här kommer vara värt varenda krona! d^_^b

Vilken person hade du kontakt med på sinks-taps? Jag fick kontakt med en person som kräver något som Nordea inte kan tillhandahålla. Men då olika personer där uppenbarligen kräver olika saker, kanske jag kan skicka mail direkt till samma person som du hade kontakt med. I.e. (namn)@sinks-taps.com, och på så sätt lyckas komma runt problemet. Tackars :-)

Men såg du vad jag skrev lite längre upp?

Kör du internetbank? Några E-fakturor?

Varför kan inte Nordea hjälpa dig....byt bank!!!!!....har dom fullt upp att dela ut bonusar till sina anställda :@

Vad dom vill är attt få något dokumnet på attt ditt namn är tillsammans med den adressen som varorna är beställda till....dom har tydligen blivit lurade flera ggr.

Jag skulle kunna i paintshop fixa snygga doc utan att dom skulle se det...inte för jag vill det. Men visst jag ser att dom försöker "kolla" av men om det är bra eller inte vet´ja inte.

Förr eller senare så blåser någon Svensk dom med ett doc i paintshop och då är det tvärstopp för oss andra...tyvärr.

Har du E-leg? Beställ ett folkbokföringspapper online och spara ned som pdf.

Här är killen jag pratade med: Raj Randhawa

Men om du har pratat med dom så vet du väl att dom sitter inte på "yxan"...dom är bara säljare...du ska skicka det (dokumenten) dom begär på en annan adress.

Eller är det språkförbistring?

Tips! Börja om!

Starta en live-chat

Säg att du du är från Sverige och gärna villl köpa en av deras produkter...fråga hur du kan betala. Spara dialogen från chatten...

Sedan ringer du och ber att få prata med den som du chattade med!

Redigerat:
Nu är det gjort

Läst vad du skrivet Tocke och beställt idag från UK, hoppas du är nöjd med din:)

F
Tocke skrev:
Beställde idag en EVOLUTION 200 från www.sinks-taps.com

Supertrevliga! Kollade först med dom via deras Live-chat, och då meddelade dom att man skulle ringa in om man ville beställa till Sverige

Så allt gick kanonsmidigt, och dom ville även ha en sort verifiering på att kortets ägares namn vad samma som leveransadressen.

Och jag har internetbank och E-faturor så det vad bara gå in och ta några av sina E-fakturor och spara ned som pdf och maila.

Frakten kostar väl lite...men det bra mkt billager än att köpa i Sverige d^_^b

Och i farten beställde Cover Control....slipper jag borra hål i bänkskivan runt vasken där det alltid är blött (inte för elen skull eftersom den är trycklufts styrning utan för läkage)

ItemQtyUnit PriceSub TotalEURO48 Delivery Surcharge - Small-Medium
1£49.00 £49.00 EUPK Plumbing Kit - -
1£13.00 £13.00 EVOLUTION Cover Control - -
1£51.00 £51.00 EVOLUTION 200 Waste Disposal Unit - -
1£298.00 £298.00 Delivery: £4.99 Total £415.99

dvs 4800:- fattar inte varför det ska kosta det dubbla här i Sverige

Hur funkar en sån där Cover Control?

-Piffe

Kul att det gick bra! Jag fick hem min på 4 arbetsdagar, den kom via Malmö och sedan skickades den i Sverige med vanliga posten.

Jag är supernöjd!!!

Imorgon har vi haft den precis 1 vecka...vi är 2 vuxna och 3 barn. Jag gick precis ned med vår andra soppåse (och den vägde bomull) sedan den kom på plats. d^_^b

Och den är bara brännbart i vilket gör att jag kan slänga den på avfallsåtervinningen utan att någon kan yra om matrester i den.

Dock har vi gjort så att vi numera källsorterar konserver...har en fin miljöstation vid vår affär och det tar 60 sekunder att plocka ur på plåtburkar, glas och papper ur hinken (man ändå är där på flera dagar i veckan och handlar).

Vilken blev det?

Jag är impad av hur tyst den är måste jag säga :)

-fsn

Ett tillbehör som man monterade dit på 15 sekunder som styr on/off med bottenventilen/proppen man fick med. Det sitter magneter i den och när man sätter den i hålet startar kvarnen. Man använder inte den medföljande lufttrycksstyrda on/off knappen alls.

Mest som x-tra skydd så de små barnen inte får igång den när dom stoppar i sina matrester.
Har man inga småbarn kan man ju skippa den här

Nu har jag varit i kontakt med sink-taps.com och dom vill att jag ringer in och beställer, men om jag beställer via telefon när och hur betalar jag då??. Ni som har avfallskvarn hur brukar ni göra, väntar ni tills ni har massa avfall i vasken och kör allt på en gång eller kan man köra så fort man har tex har skalat potatis.

Jag kör iallafall när man skalat klart alla grönsaker. Och en gång efter maten när man skrapat av matrester och servetter m.m.

Dags för mig för en uppdatering!

Jag lyckades tillslut beställa genom att ta ett foto på räkningar och VISA-kort med digitalkameran och mailade in. Inga problem alls, smidigt.

Till Tommmy, så betalar man över telefon genom att ge sitt VISA-kort nummer. De reserverar direkt summan och drar det först när man är godkänd. Man får veta allt sånt här när man ringer.

Jag fick kvarnen, en Evolution 200, någon vecka efter, ser fint ut, men inte installerat än. Jag tog också en Cover Control, då det gör den mer barnsäker. Tack för tipset Tocke.

F
Kört med min en vecka nu och är supernöjd, blev en evolution 200.
Vad det gäller avloppet som gick och beställa var det till en enkel ho så jag byggde om mitt eget från IKEA.

Om någon vill köpa en cover controll har jag en till salu som inte är uppackad....

Så där, då var kvarnen inkopplad, jag beställde från sink-taps.com en evoloution 200 i torsdags(9/9) och hämtade ut den på posten i måndags em(13/9) första intrycket är att vad tyst den är, jag fick komplettera med några avloppsrör och en strömadapter, kvarnen med frakt kostade 4000kr

Streber skrev:
Alla priser i Sverige verkar vara förhandlingsbara, har köpt tidigare från www.insink.se och en vän köpte där för någon vecka sedan
Kan du inte vara lite mer tydlig med "priserna förhandlingsbara" och är det på insink.se det finns den möjligheten?

Vad pratar vi om för pris? Kan det konkurera med de priser man får på sink-taps.com?

Nyfiken d^_^b

Streber skrev:
Ja det verkar så, dessutom blir det väl bli lättare med garanti kan jag tänka mig
....till vilket pris?

Vad menar du med; Ja det verkar så?

Att priset är förhandlingbart till samma pris som på sink-taps?

Om du och din vän köpt på insink.se så borde du ju inte skriva "Ja det verkar så" och då vet du väl vad ni betalat.

Garantin upphör inte bara för den är köpt i U.K, jag kan ju skicka den 10ggr innan jag når priset som den kostar i SE

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.