Hej alla

Jag hoppas på att det är ngn annan som känner till ngt om mitt problem med vår 220AC. När vi kom ut till landet stod den och tjöt högt och felet på displayen var att den slirat.

Tjutet är ihållande ngn minut för att vara tyst ngn minut och upprepas i samma takt.

Vi bytte moderkort förra året och jag ser inget bränt på det vad nu det betyder. Jag har inte lyckats utröna hur man kör test av kortet men gissar att det går via menyn.

Den tjuter utan och med knappsatsen inkopplad.

En intressant detalj är att om batteriet är urkopplat och jag vrider lite på ngn av motorerna (gjorde det som bieffekt när jag flyttade den) så tjuter det till också. Då funkar väl motorn som generator men det som är konstigt är att det så direkt blir kopplat till summern.

Behöver förstås inte vara tjuvlarms-funktionen, det är bara mitt antagande. Det står inget på displayen om att ngt är fel.

Redigerat:
Hej, ser att det är några år sedan du skrev detta, jag har köpt en Lyfco automower och jag har samma problem, om jag bryter strömmen och rullar på ett av hjule så piper/tjuter det, samma om jag slår igång klipparen även om den står still så tjuter den konstant. Kom du fram till vad som var fel på din?

Hej! Tradigt. Det var så länge sedan men om jag kommer ihåg rätt så hade en av sensorerna som sitter mellan chassi och hölje flyttat på sig lr gått sönder. Tror att jag köpte en ny sådan. Lycak till!

• Gilla
ivanhoe68
  • Laddar…
J jrylander skrev:
Hej! Tradigt. Det var så länge sedan men om jag kommer ihåg rätt så hade en av sensorerna som sitter mellan chassi och hölje flyttat på sig lr gått sönder. Tror att jag köpte en ny sådan. Lycak till!
Tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.